נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והתובע הכללי מריק גארלנד הודיעו היום (חמישי) על שורת צעדים חדשים, אותם ינקוט הממשל הנוכחי, על מנת לצמצם ולהגביל את מקרי האלימות בארה''ב בתחום הנשק החם. ההודעה הערב הוצגה על ידי הבית הלבן "כצעד ראשון לריסון הירי ההמוני, שפיכות הדמים בקהילה ומקרי ההתאבדות". 

"היום אנו נוקטים בצעדים לא רק נגד משבר הירי, אלא למעשה עם מה שהוא משבר בבריאות הציבור. זו מגיפה, למען השם, והיא חייבת להיפסק", אמר הנשיא. אל דבריו הצטרפה סגנית הנשיא קמלה האריס שהוסיפה: "היו לנו יותר טרגדיות ממה שאנחנו יכולים לספוג, אנשים משני צידי המפה הפוליטית רוצים בשינוי, אז כעת נדרש רק האומץ לפעול".

הצעדים החודים כוללים שורת תוכניות ובראשן תכנית משרד המשפטים לפענוח מקרים המבוצעים על ידי "אקדחי רפאים", אשר מורכבים באופן עצמי על ידי המפגעים ובנוסף להכפיף את השימוש בחלקים מייצבים, אשר הופכים אקדחים לרובים, לחוק רישום הנשק הלאומי. לטענת אנשי הממשל, הצעדים החדשים לא יתנגשו עם התיקון השני לחוקת ארה''ב, אשר מגן על זכות האזרחים לשאת נשק אישי.

נאום ביידן לאחר המהומות בוושינגטון, קרדיט: רויטרס

ביידן אמר כי יבקש מלשכת האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ לפרסם דו''ח שנתי על סחר בנשק בארה''ב, אשר יקל על המדינות לאמץ חוקים אשר יובילו לסימון אנשים, עם פוטנציאל סיכון, המחזיקים בנשק. התוכניות החדשות הוצגו על רקע מקרי ירי המוניים שהתרחשו בארצות הברית, במקרים האחרונים היו אלו קולורדו וג'ורג'יה שסבלו מהמקרים.

בנוסף, הנשיא תיאר את מטרותיו השאפתניות יותר, אשר עבור אישורן הוא זקוק לתמיכת הקוגנרס וביניהן החזרת האיסור על נשקים אוטומטים.