פקחים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ביקרו היום (רביעי) במתקן העשרת האורניום בנתנז, שנפגע ביום ראשון וניזוק באופן קשה. כך נמסר מהסוכנות, שלא פירטה באשר למידת הנזק שנגרם למתקן.

"פקחי סבא"א ממשיכים בפעולות הניטור שלהם באיראן", אמרו והוסיפו: "סבא"א תמשיך לדווח על כל התפתחות רלוונטית בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית". 

כזכור, עיתון הניו יורק טיימס דיווח אתמול כי מטען חבלה הוברח אל מתקן העשרת האורניום והופעל מרחוק. בתוך כך, נפגעו מערכות החשמל המרכזיות באתר, בנוסף לאלו המספקות גיבוי. המידע נמסר מגורם מודיעין שבחר להישאר בעילום שם.

המידע קיבל אישוש מסוים, כאשר ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני, פריידון עבאסי, אמר בראיון לטלוויזיה הממלכתית האיראנית אתמול כי "מזימת האויב הייתה יפה מאוד. אני מסתכל על זה מנקודת מבט מדעית. הם חשבו על זה, התשמשו במומחים שלהם ותכננו את הפיצוץ כך שגם הכוח המרכזי וגם כבל החשמל יינזקו". גורמי מודיעין טענו כי יידרשו חודשים רבים עד שאיראן תבטל את הנזק.

עלי אכבר סאלחי, ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן, אמר כי כוח החירום הוחזר בנתנז ביום שני וההעשרה לא נצערה במתקן, אך ייתכן שהוא פועל ברמה פחותה הרבה יותר ממה שהיה לפני כן.