הבית הלבן מסר היום כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב (שישי) לראשונה מאז נכנס לתפקיד עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן והשניים הסכימו להיפגש בפסגת נאט"ו ביוני. זאת, יממה לפני שביידן צפוי להכיר בהרג ההמוני של הארמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה כרצח עם.

על פי מקורות, ביידן צפוי להשתמש במונח "רצח עם" כחלק מהצהרה שימסור מחר, אך דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה ביום חמישי לכתבים כי יהיה לה "יותר מה לומר" על הנושא רק בשבת. 

לפני כשנה, כשהיה עוד מועמד לנשיאות, ציין ביידן את הרג הארמנים והבטיח לתמוך במאמצים להכיר במעשי הטבח בתור רצח עם. עד כמיליון וחצי ארמנים נטבחו בשנותיה האחרונות של האימפריה העות'מאנית, שעל חורבותיה קמה טורקיה. "היום, אנחנו זוכרים את הזוועות שנעשו לארמנים במהלך רצח העם הארמני. אם אבחר, אני מבטיח לתמוך בהצעה המכירה ברצח העם הארמני ואשים בראש סדר העדיפויות קידום של זכויות אדם אוניברסליות", צייץ אז ביידן.

טורקיה מכירה בכך שארמנים רבים שחיו בתחומי האימפריה נהרגו בעימותים עם כוחות עות'מאניים במהלך מלחמת העולם הראשונה, אך היא טוענת שהמספרים היו נמוכים בהרבה ומכחשיה שמעשי ההרג היו שיטתיים ומהווים רצח עם.

במשך עשורים ארוכים, הצעות להכיר ברצח העם הארמני נתקעו בקונגרס ונשיאי ארצות הברית נמנעו משימוש במונח זה בשל החשש לפגיעה ביחסים עם טורקיה, החברה עמה בנאט"ו, ולאור לחץ רב מצדה של אנקרה. שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, הזהיר בשלישי כי הכרה ברצח העם תפגע עוד יותר ביחסים המתוחים עם ארצות הברית.