ד"ר חי איתן כהן ינג'ורק שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והעריך מדוע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל את ההחלטה ההיסטורית להכיר ברצח העם הארמני: "הוא עשה את זה בשביל המורשת האישית שלו, כי הוא רצה להיזכר כנשיא הראשון בארה"ב שהכיר ברצח העם הארמני". לדעתו, אפשר לשייך זאת למגמה שהחל הנשיא דונלד טראמפ, שהכיר בירושלים כבירת ישראל. "כל אחד רוצה להשאיר מורשת לעם אחר", אמר.

לדעתו, ביידן בחר לקבל את ההחלטה דווקא בתקופה זו, בשל המצב בו נתונה טורקיה. "הוא מודע לכך שארדואן לא יוכל להגיב. גם ככה ארה"ב הטילה סנקציות מאוד קשות על טורקיה בעקבות הצטיידותה במערכות s400; ארה"ב דורשת מטורקיה לשחרר כל מיני אסירים שנכנסו לכלא בגלל ענייני חופש ביטוי; כלכלת טורקיה נמצאת בשפל, והטורקים רוצים למכור מזל"טים לאוקראינה, ולכן מקבלים לחץ חסר תקדים מכיוונה של רוסיה. ג'ו ביידן ידע היטב שארדואן לא יוכל לתמרן מולו אפילו באמצעות רוסיה, בגלל זה קיבל את ההחלטה הזאת".

באשר לתגובתה של טורקיה למהלך ההיסטורי, הוא ביקש לציין גם שטורקיה עדיין לא נקטה צעד: "כנראה באנקרה מחכים לתביעות ענק שהאזרחים האמריקנים ממוצא ארמני יגישו, במיוחד בחוף המערבי. אם וכאשר יהיו כאלה תביעות בסופו של דבר בתי משפט בארה"ב כן ינסו להטיל קנס או פיצויים על טורקיה, טורקיה עלולה לשלוף את קלף יום הדין שלה ותבקש מארה"ב לסגור את כל הבסיסים הצבאיים על שטחה ,שזה נזק ממש אדיר בשביל ארה"ב במונחי מזרח תיכון".

כמו כן, התייחס לממד הישראלי, וטען כי על אף שמדובר במהלך מוסרי, "למען אינטרסים לאומיים אנחנו חייבים לחשוב יותר עמוק. באמצעות ההכרה לא נוכל לתרום לביטחון ישראל, כי לא נוכל להפוך את הארמנים לבעלת בריתה של ישראל, וגם נגרום נזק ליחסינו עם אזרבייג'ן".