מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני הופיע היום (חמישי) בציבור בפעם הראשונה מאז הכריז על שביתת רעב בכלא בו נכלא בחודש שעבר. נבלני צולם באמצעות שיחת ווידאו במהלך דיון משפטי בערעור על קנס שקיבל בתביעת דיבה בבית משפט במוסקבה ונראה כחוש וצנום מתמיד. לדבריו, הוא שוקל כעת כמו ששקל בכיתה ז' ונראה כמו "שלד מפחיד".

ערעורו נדחה על ידי בית המשפט והאחרון הותיר את הרשעתו על כנה. הוא הואשם כי כינה לוחם רוסי במלחמת העולם השנייה "אדם ללא מצפון" ו"ליצן מושחת".

נבלני התייחס למצבו הבריאותי ולירידה במשקלו ופנה לרעייתו יוליה: "יוליה, אם את שומעת אותי תעמדי לרגע, אני רוצה להביט בך. הוא ציין כי ירד שני קילוגרמים מאז מפגשם האחרון והוסיף כי הוא שוקל כעת 72 ק"ג.

נבלני נוחת ברוסיה (צילום: רויטרס)
נבלני נוחת ברוסיה (צילום: רויטרס)

"אתמול לקחו אותי לחדר הרחצה והייתה שם מראה. אני נראה כמו שלד מפחיד. אני שוקל כמו ששקלתי בכיתה ז'. אם הייתי מוריד את הכותונת שלי, הייתי נראה גרוע בהרבה".

נבלני גם לא חסך בביקורת על יריבו הגדול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הדיון, ואמר "בית המשפט היקר, המלך שלכם עירום. מיליוני אנשים צועקים את זה כי זה ברור למדי. בזבזנו טריליוני דולרים והמדינה ממשיכה להדרדר. למלך העירום לא אכפת מהמדינה. הוא רק רוצה לשמור אותה לעצמו".