הקמתה של ממשלת השינוי עדיין אינה ודאית, אולם ההודעה של נפתלי בנט על שיתוף הפעולה עם יאיר לפיד זכתה לתהודה בתקשורת העולמית, שמיהרה להכריז כי גוברים הסיכויים לסיום כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי 12 שנה בשלטון.

"ישראל מתקדמת לעבר הסכם קואליציוני שעשוי להזיז את נתניהו לשוליים", נאמר בכותרת של ה"ניו יורק טיימס". "ראש הממשלה עם הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה הישראלית ניצב בפני האיום המוחשי ביותר על אחיזתו בשלטון, אחרי ששחקן המפתח האולטרה־לאומני, נפתלי בנט, אמר שמפלגתו תעבוד עם מנהיגי האופוזיציה כדי לבנות ממשלה חלופית שתאלץ את נתניהו לעזוב את תפקידו", ציינה הידיעה.

עוד הדגיש העיתון האמריקאי כי "אם התמרון יוביל להסכם קואליציוני רשמי, זו תהיה ברית לא פשוטה בין שמונה מפלגות קטנות יחסית עם מגוון של אידיאולוגיות". "הגרדיאן" הבריטי ציין כי "על אף שעדיין צפוי משא ומתן פוליטי נוסף, המהלך של בנט מספק מכה מסיבית למנהיג עם הכהונה הארוכה ביותר בישראל, שנודע בשל היותו קוסם פוליטי אשר שרד שוב ושוב ניסיונות לסיים את הקריירה שלו".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


ה"טיימס" הצהיר בכותרתו כי "עידן נתניהו לקראת סיום, כאשר האויבים מגבשים הסכם קואליציוני". העיתון הבריטי הוותיק הוסיף כי "רצון משותף להפיל את נתניהו הוא שמאחד את הקבוצה של המפלגות הנבדלות האלה, שכמעט לא יכולות להסכים על משהו אחר".

 ה־BBC הביא את דבריו של נתניהו, שהזהיר כי הממשלה המיועדת תהווה "סכנה לביטחון המדינה" וקרא לחברי כנסת מהימין שלא לתמוך בהקמת הממשלה. עוד ציין שירות השידור הבריטי כי "חלק מהפוליטיקאים הערבים עשויים להסס אם להצטרף לממשלה בהובלתו של בנט, שתומך בהרחבת התנחלויות בגדה המערבית הפלסטינית".

"במשך יותר מחודשיים, נפתלי בנט התמהמה. ואז, ביום ראשון בערב, מנהיג הימין הקיצוני הודיע שהוא מוכן להצטרף ליריביו של בנימין נתניהו כדי לנסות ולהקים ממשלת אחדות לאומית", דיווח ה"לה מונד" הצרפתי. "אם הקואליציה תראה אור יום לפני יום רביעי בלילה, נפתלי בנט יהפוך לראש הממשלה הבא של ישראל - הישג עבור מפלגת ימינה הקטנה עם שבעה מושבים בלבד בכנסת. זה ישים סוף, לפחות זמנית, לשאיפות של בנימין נתניהו, שאחז בכיסאו כדי לנסות ולהימנע ממשפט על שחיתות ומרמה".