מניין ההרוגים הרשמי בקריסת מגדל שמפליין דרום בסרפסייד ביום חמישי לפנות בוקר עומד על חמישה בני אדם, כאשר עד כה פורסם רק שם בודד - סטייסי פאנג (54), אמו של הנער ג'ונה הנדלר, שחולץ מבין ההריסות שעות ספורות לאחר ההתמוטטות.

159 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. כוחות ההצלה המשיכו לחפור אתמול בין ההריסות באמצעות מנופים וציוד הנדסי כבד, לצד ציוד סונאר וכלבי גישוש. ראשת מחוז מיאמי־דייד דניאלה לוין קאבה עדכנה שלא התגלו קורבנות או ניצולים נוספים וקראה "לשמור על סבלנות". היא ציינה כי שריפה שמשתוללת מתחת להריסות מקשה על הצוותים להתקדם.

דניאלה לוין קאבה בזירת האסון במיאמי (צילום: רויטרס)
דניאלה לוין קאבה בזירת האסון במיאמי (צילום: רויטרס)

חקירת האסון עדיין נמצאת בראשיתה, אולם מסמכים שפורסמו בסוף השבוע עוררו שאלות לגבי הבטיחות של הבניין, שעבר לאחרונה בדיקות שגרתיות מאחר שעברו 40 שנה מאז בנייתו. דוח הנדסי מאוקטובר 2018, שהוכן עבור הנהלת המתחם, זיהה "נזק מבני משמעותי" בלוח הבטון שמתחת לסיפון הבריכה וסדקים נרחבים והתפוררות בעמודים, בקורות ובקירות של החניון התת־קרקעי.

מחבר הדוח, המהנדס פרנק מורביטו, ציין כי מרבית הנזקים נגרמו בשל חשיפה לאוויר מלא במלח לאורך החוף של דרום פלורידה. עם זאת, הוא הדגיש כי "על אף שחלק מהנזק הוא מזערי, צריך לתקן את מרבית ההתדרדרות של הבטון בהקדם". לפי עורך הדין שמייצג את ההתאחדות שמנהלת את הבניין, בימים הקרובים היה אמור להתחיל מבצע תיקונים בהתבסס על הממצאים.

ראש עיריית סרפסייד צ'רלס בורקט ציין כי "לא ברור אילו צעדים נקטו בבניין כדי לטפל בסדקים האלה". הוא גם המליץ לתושבי מגדל שמפליין צפון, שנמצא ברחוב הסמוך למגדל שקרס, להתפנות בהקדם בתור צעד זהירות. "אני לא חושב שאנשים צריכים לחיות עם האפשרות, או המחשבה, שהבניין שלהם יקרוס", אמר. "היה אותו קבלן, כנראה אותם חומרים וכנראה אותן תוכניות ואני לא יכול לומר שהבניין הזה בטוח".

אשלי דין, אחותה של הנעדרת קאסי סטרטון, אמרה שאחותה סיפרה לה שהיו דליפות מים ושהציבו ציוד כבד על גג המגדל. "אני רוצה לדעת איך זה יכול היה לקרות ומי אחראי? היא חיה במקום חלומי וזו הייתה מלכודת מוות", אמרה בכעס.  

שבת לא קלה עברה על הקהילה היהודית המקומית, כאשר חלק העבירו את סוף השבוע בתפילות למען הנעדרים ואחרים סייעו למאמצי החיפוש ולמתן עזרה לדיירים שפונו מהמגדל. "במיוחד בשבת הזו, אנשים מחפשים שקט כלשהו", אמר מארק בראנק מבית הכנסת בית שלום במיאמי ביץ'. "האדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק. מי יכול היה לדעת".

בבית הכנסת האורתודוכסי "ישראל הצעיר" בבל הרבור התקיימה ארוחת שבת פתוחה עבור כל מי שהושפעו מהאסון. "עכשיו לא הזמן לשאול למה", אמר סטיב אייזנברג, שבין הנעדרים יש גם חברים רבים שלו. "עכשיו הזמן לשאול - מה אני יכול לעשות כדי לגרום לשינוי בחיי אנשים?".