הרשויות בארצות הברית זיהו הבוקר (ראשון) את ארבעת הגופות, מתוך החמש, שאותרו במסגרת אסון הקריסה בבניין בן 11 הקומות במיאמי, ובהם: בני הזוג אנטוניו (83) וגלאדיס (79) לוסאנו, שזוהו באמצעות בדיקת DNA מהירה, מאנו לה-פונט בן ה-54 וסטייסי פאנג בת ה-54.

בתוך כך, הקונסול הישראלי במיאמי, מאור אלבז-סטרינסקי, התייחס בראיון אצל ענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM, לאסון. אלבז אמר כי "אנחנו אחרי שלושה ימים מורטים ומתוחים. אנחנו רואים קהילה מיוסרת, כואבת, דואגת. את המעט שאנחנו יכולים אנחנו עושים. אני שמעתי שייתכן שמצאו אדם אחד בחיים, אבל אני לא יכול לאשר זאת". 

אלבז התייחס למספר הנעדרים הגובר ואמר כי "אחרי שלושה ימים אף אחד לא יוצר קשר ולא מודיע 'הייתי בבילוי', אז הסיכויים גוברים שהוא היה בבניין ולא יצר קשר כי הוא נפגע. אבל אי אפשר להגיד בוודאות שכל האנשים היו בבניין". 

אלבז פירט את השתלשלות האירועים שהוביל לקריסת הבניין: "לפני שלוש שנים התחילו תהליך, בו כל בניין צריך כל 40 שנה לעבור אישור מחדש למגורים והתהליך אורך שנים. הבניין במיאמי היה צריך להיות מאושר השנה, כיוון שהתהליך לוקח זמן, מתחילים סקרים הנדסיים ואחרים לעשות בשנים שקודמות". 

עוד אמר אלבז כי "הסקרים האלה כוללים בדיקות הנדסיות ואם צריך שיפוצים ותיקונים. עכשיו מתחילות לעלות עדויות שאולי היו סדקים, אולי היו נזילות בבריכה בבניין, אולי היו לוחות או מוטות פלדה שמייצבים את הבניין עקומים, מתחילים להצטבר עדויות על תלונות של דיירים על רעשים, חריקות כאילו הבניין זז ועל ריח של זפת. יש אנשים שטוענים ששום דבר מהסימנים האלה לא מהותי ולא יכול לגרום לקריסה של כזה בניין, אבל אני מניח שייקח לנו עוד זמן לדעת את הכול".

לגבי תחזוקת הבניין, אלבז הוסיף כי "התחילו תיקונים די מינוריים על הגג, היה ציוד הנדסי שהוצב על הגג שבהתחלה עלתה השערה או הניחוש שהציוד הזה גרם לקריסה מלמעלה למטה. אבל השיפוצים היו מינוריים. הבניין הוא חצי ממבנה של בניין יותר רחב, את הבניין היותר רחב, את החלק השני של הבניין הזה פינו מכ-400 דייריו זה אחד האתגרים הגדולים. התושבים פונו לבתי מלון לשבוע הקרוב".

אלבז התייחס למשלחת של פיקוד העורף שהוטסה לפלורידה לעזור במאמצי החילוץ: "המשלחת תנחת עוד חמש שעות, אני אסכם את זה במשפט אחד – כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

כמו כן, אלבז דיבר על הביקורת של משפחות הלכודים: "אני מבין את הכעס, התסכול והעצב, את האבל המאוד גדול שהם חושבים שכל סיוע יכול לסייע ואולי זה נכון, אבל האמת היא שיש פה מאות רבות של מחלצים, יש פה תנאי מזג אוויר לא פשוטים. אנחנו מביאים בעיקר ידע שנצבר בניסיון רב מהמקרים שלנו, יכול להיות שאם היינו מגיעים יותר מוקדם היינו יכולים לסייע יותר מהר".