משרד ההגנה האמריקאי הודיע הלילה (בין ראשון לשני) כי ביצע תקיפות אוויריות נגד מיליציה פרו-איראנית בגבול עיראק-סוריה. זאת, בתגובה להתקפות כלי טיס בלתי מאוישים של המיליציה נגד כוחות אמריקנים ומתקנים של ארה"ב בעיראק. בהצהרת צבא ארה"ב צוין כי ההתקפה כוונה נגד מתקנים מבצעיים ומתקני אחסון נשק בשני מוקדים בסוריה ובעיראק. על פי דיווח ברשתות ערביות, חמישה אנשי מיליציה נהרגו.

התקיפות האמריקניות בוצעו בהנחייה ישירה של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. מדובר בפעם השנייה שהנשיא מורה על תקיפת תגמול נגד מיליציה פרו-איראנית מאז כניסתו לתפקיד לפני חמישה חודשים. ביידן הורה על תקיפה מוגבלת בסוריה בפברואר, גם אז בתגובה להתקפות רקטות נגד יעדים של ארה"ב בעיראק. "כפי שהוכח בתקיפות הערב, הנשיא ביידן היה ברור כשאמר שיפעל להגנה על אנשי ארה"ב", נכתב בהצהרה של הפנטגון.

התקיפות של ארה"ב נגד המיליציות הפרו-איראניות, קבוצות טרור הנתמכות על ידי טהרן, מגיעות על רקע הבחרו של הנשיא האיראני החדש איבראהים ראיסי, והשיחות שמתנהלות לאחרונה על החזרה להסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן

בסכונות הידיעות רויטרס דווח כי גורמים אמריקנים מאמינים שאיראן עומדת מאחורי התקפות מל"טים וירי רקטות בתקופה האחרונה נגד כוחות של ארה"ב ומתקניה בעיראק. שני פקידים אמריקניים, ששוחחו עם רויטרס מבלי להזדהות, אמרו כי מיליציות הנתמכות על ידי איראן ביצעו לפחות חמישה פיגועי מל"טים נגד מתקנים ששימשו אנשי ארה"ב ובנות בריתה בעיראק מאז אפריל.