קריסת הבניין במיאמי: הרשויות בפלורידה עדכנו הבוקר (שלישי) כי עלה ל-11 מניין ההרוגים באסון קריסת בניין המגורים בסרפסייד וכי נמשכים החיפושים המאומצים אחרי 150 איש שעדיין נעדרים, ארבעה ימים לאחר האסון. זאת לאחר שלפי הדיווחים, כוחות החילוץ וההצלה חילצו במהלך הלילה שתי גופות נוספות מהריסות הבניין. 

לדברי כבאי מקומי, כוחות ההצלה איתרו חללים גדולים מספיק בהריסות כדי לשמור על קורבנות בחיים. "לא אומר שראינו מישהו שם למטה, אבל לא הגענו לתחתית ממש", אמר, וציין כי כוחות החיפוש שמעו כמה צלילים, כמו הקשה או גירוד, שייתכן שהושמעו על ידי ניצולים, אם כי הוא הודה שהם יכולים להיגרם גם מפגיעת מתכת במתכת אחרת. 

בתוך כך, בתקשורת האמריקאית פורסמו גילויים מטרידים חדשים, ביניהם דיווח כי כבר ב-2018 נמצאו סדקים משמעותיים במבנה שקרס. לפי הדיווח, בכיר בהנהלת המגדל שקרס אף הצהיר בפני הדיירים בסוף 2018 כי הבניין "במצב טוב מאוד", חודש בלבד לאחר שמהנדס הזהיר מפני "נזק מבני משמעותי". 

בסוף השבוע פרסם ה"ניו יורק טיימס" את הממצאים של המהנדס פרנק מורביטו מאוקטובר 2018, שמצא נזקים בלוח הבטון שמתחת לסיפון הבריכה של מגדל שמפליין דרום וסדקים נרחבים והתפוררות בעמודים, בקורות ובקירות של החניון התת־קרקעי. מורביטו התריע כי "צריך לתקן את מרבית ההידרדרות של הבטון בהקדם".

הרדיו הציבורי בארה"ב דיווח כי חודש מאוחר יותר התקיימה פגישה של בכירים בהנהלת הבניין יחד עם חלק מהתושבים. רוס פרייטו, שעד לחודש שעבר שימש הממונה על הבניין מטעם המועצה בסרפסייד, הציג את הדוח, ולפי הרשומות עולה כי הוא הצהיר כי "הבניין במצב טוב מאוד".

"ישבנו שם עם אנשי העירייה ואמרו לנו שהבניין במצב לא טוב", אמרה סוזנה אלוורז, שהתגוררה במגדל שקרס. "המהנדס המבני הסתובב לא מעט זמן. הוצאנו 15 מיליון דולר כדי לתקן את מה שהוא אמר שצריך. אף אחד מעולם, אף פעם, לא אמר לנו שהבניין במצב כזה גרוע. אף אחד!".

פינת זיכרון ליד הבניין שקרס במיאמי (צילום: רויטרס)
פינת זיכרון ליד הבניין שקרס במיאמי (צילום: רויטרס)

כאמור, במהלך הלילה איתרו כוחות ההצלה שתי גופות נוספות מבין הריסות הבניין, כך שמספר ההרוגים עד כה עלה ל-11 איש. בינתיים נמשכים החיפושים הקדחתניים אחרי 150 בני אדם שעדיין נעדרים בין ההריסות.

ביום ראשון בערב נענו הרשויות לתחינותיהם של בני המשפחות ואפשרו להם לבקר באזור האסון, כדי לעקוב אחרי החיפושים ולהתפלל למען יקיריהם. רבים מהקרובים לא הסתירו את דמעותיהם, והיו מי שצעקו את שמותיהם של יקיריהם לעבר ערימת הבטון וההריסות בתקווה שאולי מישהו ישמע אותם.

הרשויות פרסמו את שמותיהם של ארבעה קורבנות נוספים מבין תשעת ההרוגים שהתגלו עד אתמול. בני הזוג לאון (79) ורות (74) אוליבקוביץ', מהגרים יהודים מוונצואלה, התגוררו בדירה 704 וגופותיהם התגלו במהלך יום שבת.

 כמו כן זוהו לואיז ברמודז (26) ואמו אנה אורטיז (46), מהגרים מפוארטו ריקו שהתגוררו בקומה השביעית. עדיין נעדרים בעלה הטרי של אורטיז, פרנקי קליימן, ואמו ננסי קרס לוין, שהתגוררו באותה קומה. "אלוהים החליט שהוא רוצה עוד מלאך בגן עדן", אמר אביו של ברמודז, שהיה בכיסא גלגלים בגלל מחלת שרירים.