מניין ההרוגים באסון קריסת הבניין במיאמי, פלורידה, עלה הלילה (בין שלישי לרביעי) ל-12, כאשר מספר הנעדרים עומד על 149. בתוך כך, תמונות חדשות שפורסמו בארצות הברית מתעדות את הנזקים הנרחבים בחניון התת־קרקעי של מגדל הדירות שמפליין דרום בסרפסייד, יממה וחצי לפני שהבניין קרס וקבר תחתיו יותר מ־160 בני אדם.

אירוע קריסת הבניין במיאמי ביץ'. צילום: Production: Octavio Jones, Arlene Eiras & Kristin Neubauer

קבלן ותיק, ששמו לא פורסם, סיפר ל"מיאמי הראלד" כי ביום שלישי שעבר, 36 שעות בלבד לפני שהמגדל התמוטט, הוא הגיע לבניין במסגרת ההכנות להגשת הצעה לשיפוץ הבריכה, כחלק מפרויקט שיקום של המגדל בן 40 השנים.

כאשר ירד לחניון, הוא נדהם לראות את רמת התחזוקה הלקויה עם מים עומדים בחניון ובחדר הציוד של הבריכה וסדקים בבטון, נזקים שנראו גם בצילומים שהעביר לעיתון. "חשבתי לעצמי שזה לא נורמלי", אמר הקבלן. "אני תוהה אם זה התרחש גם בחלקים אחרים של הבניין וגרם להתמוטטות הזו".

נציגים של המכון הלאומי לתקנים ולטכנולוגיה, המעבדה של משרד המשרד, שגם חקרה את התמוטטות מגדלי התאומים לאחר מתקפת הטרור של ה־11 בספטמבר, החלו לאסוף ראיות ראשוניות בזירת האסון. "הם הטובים שבטובים וזה מבטיח שהם יעשו בדיקה מלאה ומקיפה", אמרה חברת הקונגרס מפלורידה, דבי וסרמן־שולץ. המושל רון דה־סנטיס הזהיר כי החקירה תימשך עוד זמן רב, אולם הביע ביטחונו כי היא תהיה מקיפה ביותר.

מאות אנשי חילוץ ממשיכים בחיפושים הקדחתניים אחרי 150 נעדרים שעדיין קבורים בין הריסות הבניין והם מקווים שיצליחו לאתר כיסי אוויר שיאפשרו למצוא ניצולים. "כאשר אנחנו נתקלים בחללים קטנים, שם אנחנו ממשיכים להתמקד ולחפור עמוק יותר כדי לראות אנחנו יכולים למצוא משהו נוסף", אמר מפקד כוח הכיבוי של מחוז מיאמי־דייד, אלן קומינסקי.

ביום שני, נועדו חברי המשלחת של פיקוד העורף עם בני משפחות הנעדרים. מפקד המשלחת אלוף משנה (מיל') גולן ואך סיפר כי הם הצליחו לחלץ ניצולים ברעידת האדמה בהאיטי ב־2010 גם שבוע לאחר האסון והבהיר כי "הכל אפשרי". "אנחנו יכולים לחפש כל אחד מיקיריכם", אמר. "אנחנו יכולים למצוא כל אדם בכל דירה".

הבניין שקרס במיאמי (צילום: רויטרס)
הבניין שקרס במיאמי (צילום: רויטרס)


מספר הקורבנות הגיע ל־11 בני אדם והרשויות פרסמו את כל השמות. אחד ההרוגים החדשים שזוהו הוא פרנק קליימן (55), חבר בית הכנסת המקומי. לפני כשבועיים הוא נישא לאנה אורטיז (46), שגופתה זוהתה יממה קודם לכן יחד עם בנה, לואיז ברמודז (26). שני הרוגים נוספים הם מייקל דיוויד אלטמן (50) ומרקוס ג'וזף גוארה (52).

בתוך כך, במסגרת הגילויים החדשים שמתגלים בימים האחרונים נודע כי הנהלת מגדל המגורים הזהירה באפריל האחרון כי חלה הידרדרות חמורה במצב הבטון של הבניין וכי זוהו בעיות חדשות המצריכות מבצע שיפוצים יקר יותר מההערכות המוקדמות.

ה־"USA Today" חשף כי במכתב ששלחה ב־9 באפריל נשיאת הוועד המנהל של מגדל שמפליין דרום, ז'אן וודניצקי, היא סיפרה לדיירים כי חלה הרעה חמורה ביציבות הבניין ועל כן העלות של מבצע השיפוצים שתוכנן במלאת 40 שנה לבניית המגדל תזנק מתשעה מיליון דולר ל־16 מיליון דולר לאורך שלוש שנים.

וודניצקי ציינה כי "הנזק שנצפה בחניון החריף באופן ניכר" מאז שהמהנדס פרנק מורביטו חיבר את הדוח בסוף 2018, שהתריע מפני נזקים מבניים חמורים. "כשאפשר לראות את הבטון נסדק, זה אומר שהמוטות שמחזיקים אותו מחלידים ומתדרדרים מתחת לפני השטח", כתבה. "יש האצה בהתדרדרות הבטון. מצב הגג החריף. עוד בעיות זוהו. העלויות עלו בכל שנה".