נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס היום (רביעי) במהלך האירוע השנתי שבו הוא משיב בשידור חי לשאלות של אזרחי המדינה לתקרית בשבוע שעבר בו חיל הים הרוסי ביצע ירי אזהרה לעבר כלי שיט של חיל הים הבריטי בים השחור ואמר: "גם אם היינו מטביעים את הספינה, מלחמת עולם שלישית לא הייתה פורצת כי אלו שעשו זאת יודעים שהם לא יכולים לנצח במלחמה הזאת, וזה חשוב מאוד".

פוטין כינה את התקרית כפרובוקציה שנועדה לבחון את תגובתה של רוסיה , טען כי הספינה הבריטית פעל בשיתוף פעולה עם מטוס ריגול אמריקני ואיים כי בפעם הבאה הם יפתח באש כנגד כל ספינה מערבית שתתקרב לחצי האי קרים. "למה שהם יעשו כאלו פרובוקציות, נגן בנחישות על שטחנו", אמר. 

צבא רוסיה  (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה (צילום: רויטרס)

בהמשך, פוטין אמר בתגובה לנוכחות כוחות נאט"ו באוקראינה והזהיר כי פריסה קבועה שלה במדינה תהווה חצייה של קו אדום. "אנחנו נלחמים עבור עצמנו ועבור העתיד שלנו בשטחנו. זה לא אנחנו שעברנו אלפי קילומטרים כדי להגיע אליהם, אלא זה הם שהגיעו לגבולות שלנו והפרו את המים הבינלאומיים שלנו".

כמו כן, נשיא רוסיה אמנם ציין לטובה את היחסים הקרובים בין העם הרוסי לעם האוקראיני אך תקף את ממשלת אוקראינה, טען כי היא "מונהגת תחת שליטה זרה" והטיל ספק בקיום פגישה עם הנשיא וולדימיר זלנסקי, אותו כינה "פיון מערבי". כזכור, זלנסקי הביע רצון להיפגש עם פוטין אחרי שצבא רוסיה ריכז כוחות רבים בגבול עם אוקראינה. 

פוטין טען בהמשך כי בעתיד הוא צפוי לציין מי הוא חשוב שראוי לרשת אותו אך אמר כי בסופו של דבר ההחלטה תיהיה בידיי הבוחרים,"בבוא העת, אני מקווה, אוכל להגיד שאדם כזה או אחר שווה לדעתי להנהיג מדינה נפלאה כמו רוסיה, המולדת שלנו". כזכור, פוטין נמצא בשלטון בתור נשיא או ראש ממשלה מזה כ-21 שנה. . בשנה שעברה שונתה החוקה כך שהוא יוכל להתמודד על שתי קדנציות נוספות שיבטיחו לו את השלטון עד 2036.