שליחת חדשות 12 לארצות הברית, העיתונאית יונה לייבזון, שוחחה עם ניסים משעל וגיא פלג בתכניתם ב-103FM בעקבות זיכויו בבית המשפט העליון של השחקן ביל קוסבי, אשר הורשע לפני כשנתיים בתקיפה מינית חמורה. לייבזון הסבירה כי בית המשפט לא פסק שקוסבי לא תקף מינית, אלא שההליך נגדו היה פסול.

"בשנת 2004 היה תובע שאמר לשחקן כי לא יגיש נגדו תביעה פלילית, אם הוא ישתף פעולה בהליך האזרחי. קוסבי הודה כחלק מההליך, דיבר על מה שהיה, גם על המקרה של האישה. לאחר מכן התחלף התובע, והחדש אמר בעצם 'אני אשתמש בדברים שאמרת כדי לפתוח נגדך תיק ולהגיש כתב אישום'. בית המשפט אמר שההליך היה לא קביל, אי אפשר לעשות כזה דבר אחרי שניתנה הבטחה", הרחיבה לייבזון.

לדבריה, בארצות הברית ישנה אכזבה גדולה מכיוון שפרשת ביל קוסבי הייתה תיק הדגל של תנועת Me Too ועכשיו "אנשים שואלים מה יקרה, בלי קשר להאם ההחלטה נכונה או לא, האם זה ירתיע מתלוננות? מצד שני, הפעם זה ביל קוסבי, אבל זה גם יכול בפעם הבאה להיות האדם הכי חלש בחברה ואי אפשר להרשיע אותו כשההליך לא תקין והראיות מושגות באופן לא קביל".

ביל קוסבי ופרקליטו (צילום: AFP)
ביל קוסבי ופרקליטו (צילום: AFP)

לאחר מכן היא ציינה כי מערכת המשפט בארה"ב פועלת אחרת מאשר בישראל: "שם יש חבר מושבעים והליך אחר. נקודה נוספת היא שיכולים לצוץ מקרים אחרים. במקרה של האישה הנוכחית, אי אפשר לנהל משפט חדש, אבל במקרים אחרים כן".

"הקורבנות מאוד מאוכזבות", הוסיפה לייבזון שאמרה כי "מי שמאוכזבת במיוחד היא אותה אישה שהוא סימם ותקף מינית במוסד אקדמי. היא אמרה שהיא מקווה שביטול ההרשעה לא ירתיע אחרות. קוסבי עצמו אמר שהצדק נעשה, שלאורך כל הזמן הוא טען לחפותו. הציעו לו עוד קודם להמתיק את העונש אם יודה או יביע חרטה והוא לא היה מוכן, כנראה ידע שזה יכול לפגוע בערעור שלו".

"הוא כל הזמן אמר שהוא הורשע על משהו שלא עשה שלא כדין, למרות שבאמת יש תביעות אזרחיות נגדו והליכים שנסגרו מאחורי הקלעים. זה מאוד נפוץ בארה"ב, אבל חלק מהעניין של Me Too הוא שהדברים יהיו צודקים ויצאו לאור ולא יתנהלו רק בחדרים סגורים", סיכמה העיתונאית.