נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (חמישי) כי צבא ארצות הברית יעזוב את אפגניסטן עד ל-31 באוגוסט, אז תסתיים באופן רשמי הלחימה האמריקאית במדינה. "מהירות היא ביטחון", אמר הנשיא.

"לא הגענו לאפגניסטן בשביל לבנות את המדינה, ההנהגה המקומית צריכה להתכנס ולהתקדם לעבר העתיד", הוסיף הנשיא בהצהרה התקשורתית שלו, אשר עסקה בעדכון המאמצים המתמשכים של הממשל האמריקאי להפסיק את המלחמה. ביידן המשיך להצדיק את ההחלטה שלו לסיים את הלחימה, כאשר הוא טוען כי מדובר ב"מלחמה שלא ניתן לנצח" וכי "אין פתרון צבאי".

לאלו אשר קראו להמשיך את המלחמה אמר ביידן: "כמה עוד אלפי בנות ובנים אתם מוכנים לסכן? אני לא אשלח דור נוסף של אמריקאים להילחם באפגניסטן, כאשר אין שום תוצאה אחרת שסביר שנשיג". למרות זאת, הנשיא טען כי הוא אינו סומך על הטאליבן, אך כן סומך על היכולת של הצבא המקומי להגן על הממשלה.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

הנשיא אף קרא להנהגה המקומית לנסח הסכם עם הטאליבן, מכיוון שהוא לא צופה שתהיה ממשלה אחת שתשלוט במדינה לאחר שארה"ב תסיג את חייליה, אשר בשלב זה מרוכזים בעיר הבירה קאבול. 

"למלחמה הזו אין רגע של 'המשימה הושלמה בהצלחה', אך כן הצלחנו לחסל את אוסאמה בן לאדן ולמנוע מהטרור להרים את ראשו מהמדינה הזו לעבר העולם", סיכם ביידן.

עוד לפני נאומו של ביידן, דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי מסרה כי "אנשי הממשל צופים שתהיה עלייה באלימות ככל שהכוחות האמריקאים יפעלו ליציאה מאפגניסטן". היא אף הוסיפה כי הארכת המעורבות הצבאית במדינה, למרות הסכמתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להוצאת הכוחות עד לחודש מאי 2021, הובילה להחמרת ההתקפות על הכוחות האמריקאיים.