המתיחות סביב מבצע הפינוי מאפגניסטן גוברת: חילופי אש התנהלו אתמול בין חיילים זרים ואפגנים לבין חמושים ליד נמל התעופה של קאבול, בעוד הטליבאן איים כי לא יסכים שטיסות החילוץ יימשכו מעבר לסוף החודש הנוכחי. 

הצבא הגרמני דיווח כי אתמול בבוקר התפתח קרב יריות בין כוחות ביטחון אפגניים שמאבטחים את המתחם לבין "תוקפים בלתי מזוהים" בשער הצפוני של נמל התעופה של קאבול, וכתוצאה מכך נהרג חייל מקומי ושלושה נוספים נפצעו. לפי הדיווחים, גם חיילים אמריקאים וגרמנים היו מעורבים בלחימה. 

התקרית התרחשה על רקע החששות שהשלוחה האפגנית של ארגון דאע"ש תנסה לנצל את המהומה שמתרחשת בימים האחרונים באזור נמל התעופה כדי לפגוע בכוחות ובאזרחים הזרים, ובשל כך שונו נהלי הביטחון עבור המפונים. כמו כן, תועדו מטוסי תובלה צבאיים כאשר הם מטילים נורים בעת שהם באוויר, ככל הנראה בניסיון להטעות ירי אפשרי של טילי כתף.

למרות הכאוס, מבצע החילוץ נמשך בקצב מואץ, אך עדיין לא ברור אם הוא יסתיים עד תאריך היעד של 31 באוגוסט, בהתאם לשאיפתו של הנשיא ג'ו ביידן. היום צפויה להתקיים פגישה וירטואלית של מנהיגי מדינות ה־G7 כדי לדון במשבר באפגניסטן, ובריטניה וצרפת כבר קראו לממשל האמריקאי להאריך את תאריך היעד.

בטליבאן הבהירו כי הם לא מוכנים לדחייה במועד של השלמת הפינוי והנסיגה. "אפשר לומר שזה קו אדום עבורנו", אמר דובר התנועה סוהייל שאהין בשיחה עם חדשות סקאי. "הנשיא ביידן הודיע שב־31 באוגוסט הם יסיגו את כל כוחות הצבא שלהם. לכן, אם הם יאריכו את זה, המשמעות היא שהם מאריכים את הכיבוש כשאין צורך בכך. זה ייצור אי־אמון בינינו. אם הם מתכוונים להמשיך את הכיבוש, זה יוביל לתגובה".

בתוך כך, כוחות של הטליבאן החלו לנוע לעבר עמק פנג'שיר שבצפון מזרח המדינה, המעוז האחרון של מתנגדי התנועה תחת הנהגתם של אחמד מסעוד, בנו של אחמד שאה מסעוד - שהוביל את ההתנגדות לטליבאן בשנות ה־90, ושל סגן הנשיא היוצא אמרוללה סאלח. דובר חזית ההתנגדות הלאומית של אפגניסטן עלי נזאר הצהיר כי יש להם אלפי לוחמים שמוכנים למאבק אם ההידברות עם הטליבאן לא תצליח.