סגן שר החוץ של אוקראינה יבגני ינין הודיע היום (שלישי) כי מטוס אוקראיני שהגיע לאפגניסטן כדי לפנות אזרחים אוקראינים נחטף על ידי אנשים לא מזוהים שהטיסו אותו לאיראן.

"המטוס שלנו נחטף על ידי אלמונים ביום ראשון וכמעט נגנב מאיתנו", אמר ינין. "הוא טס לאיראן עם קבוצה לא מזוהה של נוסעים על הסיפון במקום להטיס אוקראינים. גם שלושת ניסיונות הפינוי הבאים שלנו לא צלחו כי אנשינו לא יכלו להיכנס לשדה התעופה".

לדבריו, החוטפים היו חמושים. עם זאת, השר לא דיווח על שום דבר ממה שקרה למטוס או האם קייב תבקש לקבל אותו בחזרה. בנוסף הוא לא סיפר איך האזרחים האוקראינים חזרו מקאבול, האם על סיפון המטוס שנחטף או באמצעות אחר שנשלח מקייב. 

ביום ראשון הגיע מטוס תובלה צבאי עם 83 אנשים, בהם 31 אוקראינים, מאפגניסטן לקייב. לשכת הנשיאות דיווחה כי 12 אנשי צבא אוקראינים חזרו לביתם, ועיתונאים זרים ואישי ציבור שביקשו עזרה פונו אף הם. המשרד הוסיף כי כ-100 אוקראינים עדיין מצפים לפינוי באפגניסטן.

לאחר שממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע על סיום המבצע הצבאי בן 20 השנים של וושינגטון באפגניסטן ויצא למבצע הנסיגה של כוחותיו, הטליבאן יצא למתקפה נגד כוחות ממשלת אפגניסטן. ב-15 באוגוסט השתלטו כוחות הארגון באופן מלא על הבירה קאבול תוך שעות ספורות.

נשיא אפגניסטאן אשרף גאני אמר כי הוא התפטר כדי למנוע שפיכות דמים ולאחר מכן נמלט מהמדינה. סגן הנשיא עמאראללה סאלח אמר כי על פי החוקה הוא יהפוך לנשיא המטפל בהיעדרו של הנשיא וקרא להתנגדות נגד הטליבאן. נכון לעכשיו, מדינות המערב מפנות את אזרחיהן ואת צוות השגרירות שלהן.