קבוצת האקרים המכונה "עדלת עלי", שעל פי פרסומים, פתחה אתמול במתקפת סייבר על בית הסוהר האיראני אווין, ממשיכה גם היום (שני) להדליף סרטונים מטרידים על הנעשה בכלא הידוע באכזריותו והפרת זכויות האדם שבו. בסרטונים נראים תנאים קשים בכלא ואלימות כלפי האסירים.

באחד מן הסרטונים שהופצו נראה גבר בתוך חדר המקלחות, כשהוא מנפץ את אחת המראות כדי לנסות לחתוך את זרועו. בתיעוד אחר, נראים אסירים, ואפילו שומרים, מכים זה את זה, כך על פי סרטונים שצולמו במצלמות מעקב. "אנחנו רוצים שהעולם ישמע את קולנו למען החופש של כל האסירים הפוליטיים", נכתב בהודעה מטען ההאקרים לסוכנות הידיעות AP. חלק גדול מהצילומים נושאים חותמות זמן משנת 2020 ושנת 2021. מספר סרטונים ללא החותמת מציגים שומרים עוטים מסכות פנים, מה שמסביר כי הם שהם צולמו בזמן מגיפת הקורונה.


איראן, שהתמודדה עם ביקורת מצד הדו"ח המיוחד של האו"ם על תנאי הכליאה שלה, לא הגיבה מיד לבקשת הערה שנשלחה לשליחות האו"ם בניו יורק. כלי התקשורת במדינה לא סיקרו את האירועים שבכלא אשר נבנה בשנת 1971 תחת שלטון השאה האיראני, ובו מוחזקים אסירים פוליטיים ובעלי קשרים בחו"ל, המשמשים לא פעם כקלף מיקוח במשא ומתן מול המערב. 

ארבעה אסירים לשעבר באווין, וכן פעיל זכויות אדם איראני בחו"ל, אמרו לסוכנות הידיעות AP כי הסרטונים מזכירים אזורים מהמתקן בצפון טהראן. חלק מהסצנות תואמות גם תצלומים של המתקן שצולם בעבר על ידי עיתונאים, כמו גם תמונות של הכלא כפי שניתן לראות בתצלומי לוויין שהגישה ל- AP.