אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסית ששוהה במאסר במושבת העונשין מספר 2 במחוז ולדימיר, זאת לאחר שהורשע בחודש פברואר השנה, התראיין היום (רביעי) לעיתון ה"ניו יורק טיימס", ממקום מושבו באופן בלעדי.

"בעבר, האזור שאני שוהה בו היה מפורסם במכות בין האסירים. עכשיו, אף אחד לא מוכה, לפחות לא שמעתי על כך. אבל זה הרבה יותר מתוחכם", אמר.

"אנשי הכלא מעוניינים להביא אותך למצב בו אתה צריך להכות מישהו אחר או לאיים עליו, ואז כשזה נעשה, הכל מצולם כמובן, ובהנאה רבה יפתחו נגדך תיק פלילי חדש. אחרי זה - תוסיף עוד כמה שנים לעונש שלך". כדי להתמודד עם זה, הסביר נבלני, "הפכתי את זה למנהג נוצרי. אני מנסה 'לאהוב את האויב שלי', להבין ולסלוח לאנשים שאני ממש לא יכול לסבול". 

כשנשאל מה הסיכוי שייהרג בכלא, הבהיר כי השאלה הצחיקה אותו, והשיב כי "50 אחוז. או שיהרגו אותי או לא".

נבלני הדגיש כי לדעתו, "אין צורך להטיל סנקציות על רוסיה. יש להטיל אותן על אלו ששודדים את רוסיה, שגורמים לעם הרוסי להיות עני יותר ושוללים ממנו את העתיד. בואו נאמר זאת בבירור, כל הסנקציות הותאמו כדי להימנע ממאבק נגד המשתתפים העיקריים בכנופיית הגנגסטרים של פוטין".

מחאות ברוסיה על מעצר נבלני (צילום: REUTERS/Anton Vaganov)
מחאות ברוסיה על מעצר נבלני (צילום: REUTERS/Anton Vaganov)

מנהיג האופוזיציה קרא לרוסים להשתתף בבחירות הפרלמנטריות ברוסיה בחודש הבא, "גם אם הן נראות יותר ויותר כמו בדיחה. הצבעה בת שלושה ימים, מגרשים משקיפים, לא כוללים מועמדים. אנחנו קוראים לכולם להשתתף מסיבה אחת: אסטרטגיית 'ההצבעה החכמה' שלנו (בה אנו קוראים לבוחרים לתמוך במועמד השני בחזקתו בקלפי, שיש לו את רוב הסיכויים לנצח את המועמד המוביל) פועלת גם בתנאים הללו". 

"הם הוציאו את כל מי שעבד בארגון שלנו והכריזו שהם קיצוניים" ציין. "אחרי כן, את כל מי שתמך בנו בכל דרך שהיא. ואז, הם פעלו אפילו נגד 'התנגדות מערכתית', מועמדים שיכולים לנצח בעזרת התמיכה שלנו. ועכשיו הם אוסרים על מועמדים ממוצעים, מחשש שהסטרטגיה שלנו תביא אותם לניצחון".