נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (חמישי) הצהרה לתקשורת, שעות לאחר הפיגוע שאירע בשדה התעופה בקאבול, בירת אפגניסטן, אשר נגרם על ידי שני מחבלים מתאבדים. "זהו יום קשה. לא נסלח למי שהוציא לפועל את הפיגוע, נרדוף אתכם ונגרום לכם לשלם", הבהיר בפתח דבריו.

נפתלי בנט לקראת המראתו לארצות הברית, לפגישה עם ג'ו ביידן (צילום: ברק רביד, וואלה!)

"המצב בשטח עוד מתפתח", הבהיר הנשיא האמריקאי. לדבריו, הארגון שנטל אחריות על התקיפה, תכנן להוציא לפועל מתקפות נוספות נגד חיילים אמריקאים באפגניסטן, והבהיר: "ארגון דאעש לא ינצח אותנו, אמריקה לא תאוים". הנשיא הוסיף: "נמשיך בפינוי בזמן ובקצב שלנו, לא ניתן לטרוריסטים לפגוע במשימתנו".

במהלך נאומו, ביידן הקדיש דקת דומיה לזכר הנופלים האמריקאים במתקפת הטרור בקאבול, ולאחר מכן השיב לשאלות העיתונאים. הוא טען כי ההסתייעות בטליבאן במבצע הפינוי לא הייתה שגויה. "זהו אינטרס של טליבאן שארצות הברית תצא בזמן", הוסיף.

ביידן גרס כי טרם הוכח האם היה קשר בין טליבאן לבין דאעש בהוצאה לפועל של הפיגוע, וציין כי אין ודאות באשר לזהותם של מבצעיו. כמו כן, הוא הודיע כי ישנה אפשרות שהכוחות האמריקאים באפגניסטן יתוגברו, אך ציין כי הוא עומד מאחורי החלטתו לסגת משטח המדינה. את הצהרתו סיים באומרו: "נסיים את המלחמה בת 20 השנים".

מוקדם יותר, ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לאירועים: "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להביע את צערנו העמוק על מותם של אמריקאים בקאבול. ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שארה"ב תמיד עמדה לצידנו. מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי ארצות הברית".

קודם לכן, עדכן הפנטגון כי במהלך המתקפה נהרגו 12 חיילים אמריקאים ו-15 נוספים נפצעו. בכיר בצבא האמריקאי מסר כי דעא"ש לא תמנע מארה"ב לבצע את משימתה. הוא הוסיף כי צפויות התקפות נוספות וארה"ב מוכנה לפעול כלפי האחראים לפיצוץ בקאבול.
 
בתוך כך, הבית הלבן הודיע הערב כי בשל האירועים באפגניסטן, פגישתם של ביידן וראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט תדחה למחר. זאת לאחר, שהשניים היו אמורים להפגש בשעה 18:30 (שעון ישראל).