שבעה שוטרי משטרת הקפיטול של ארה"ב, שהותקפו במהלך המהומות האלימות בקונגרס האמריקאי ב-6 בינואר על ידי תומכיו הקיצוניים של דונלד טראמפ, הגישו אתמול (חמישי) תביעה נגד הנשיא הרפובליקני לשעבר, בעל בריתו רוג'ר סטון - יועץ פוליטי ולוביסט שמרן אמריקאי - וחברים בקבוצות ימין קיצוני.

השוטרים האשימו אותם בכך שהם שלחו המון אלים בכדי לשבש את אישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות בנובמבר 2020 על ידי הקונגרס.

עוד התביעה טוענת שטראמפ "עבד עם אנשי העליונות הלבנה, קבוצות אלימות וקיצוניות ותומכי המקפיין שלו שביצעו פעולות טרור במאמץ בלתי חוקי כדי להישאר בשלטון, ובכך הפר את חוק ה-KU KLUX KLAN". 

ג'ייקוב אנתוני צ'אנסלי מהמפגינים שפרצו לדיון בגבעת הקפיטול בוושינגטון (צילום: REUTERS/Mike Theiler)
ג'ייקוב אנתוני צ'אנסלי מהמפגינים שפרצו לדיון בגבעת הקפיטול בוושינגטון (צילום: REUTERS/Mike Theiler)

התביעה הוגשה בשם שבעת השוטרים - קונרד סמית', דני מקלרוי, ביירון אוונס, המושל לאטסון, מליסה מרשל, מייקל פורצ'ון וג'ייסון דרושה - על ידי ועדת עורכי הדין לזכויות אזרח לפי החוק "יחד, הקצינים הקדישו יותר מ -150 שנה להגנה על הקונגרס", נכתב.

"הזעקות החוזורת ונשנות של טראמפ ושותפיו על 'הונאת הבחירות' גרמו לרבים מתומכיו, כולל נאשמים אחרים, להפעיל כוח כדי שיישאר בתפקיד במידה ויפסיד בבחירות", טענו עורכי הדין."בגלל מעשיהם הבלתי חוקיים של הנתבעים, התובעים חששו לחייהם - הם הותקפו באלימות, ירקו עליהם וקיללו אותם קללות גזעניות".

הפנייה לבית המשפט שהוגשה היא הראשונה להאשים את טראמפ בכך שעבד הן עם קיצונים ימניים קיצוניים והן עם מארגנים פוליטיים כדי לקדם את טענות הכזב שלו על "הונאת הבחירות".