לאחר הפיגוע הקשה: ארצות הברית ממשיכה לבצע היום (שישי) את הפינוי מאפגניסטן, תוך שימוש באמצעי אבטחה מחמירים יותר מחשש לשפיכת דמים נוספת. זאת, לאחר פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה בקאבול אשר גבה את חייהם של 170 הרוגים, מהם 13 אנשי צבא אמריקאים. 

בתוך כך, גורמים בארצות הברית הזהירו כי עלולות להתרחש התקפות נוספות לקראת מועד היציאה של הכוחות האמריקאים מאפגניסטן, שנקבע על ידי הנשיא ביידן ב-31 באוגוסט. הגורמים הוסיפו כי מדובר ביום הקטלני ביותר עבור הכוחות האמריקאים באפגניסטן מאז אוגוסט 2011. הבית הלבן עדכן כי החל מה-11 באוגוסט פונו 5,100 אזרחים אמריקאים מאפגניסטן, וכי 500 נוספים בשלבי פינוי.

גורם רשמי בטאליבן אמר כי הארגון מוכן לקחת שליטה מלאה על שדה התעופה בקאבול עם עזיבתה של ארה"ב, "זה רק עניין של זמן". לצד זאת, הפנטגון מסר כי "הטאליבן לא בשליטה על שום חלק צבאי בשדה התעופה בקאבול". 

בנוסף, טורקיה פינתה את כל החיילים והאזרחים מאפגניסטן מלבד "קבוצה טכנית" קטנה שנותרה מאחור, כך אמר הנשיא טייפ ארדואן. הוא הוסיף כי קרב של "ארגוני טרור" השתלט במדינה.

"עשינו את מה שהיינו אחראיים והחל מהלילה, כל כוח האדם שלנו שם נסוג", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים בסרייבו, לצד מנהיגי בוסניה והרצגובינה. "תישאר רק קבוצה טכנית קטנה".

לצד זאת, הפנטגון אמר מוקדם יותר כי היה רק ​​מחבל מתאבד אחד בשער שדה התעופה, לא שניים, כפי שאמרו בתחילה גורמים אמריקאים. בכיר בצבא האמריקאי הדגיש כי דעאש לא ימנע מארה"ב לבצע את משימתה והעריך כי צפויות מתקפות נוספות. "ארצות הברית מוכנה לפעול כלפי האחראים לפיצוץ בקאבול", הדגיש.

בנוסף, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הוא יעשה כמיטב יכולתו לסייע לאנשים באפגניסטן הזכאים להתיישב מחדש. "כשאנחנו יורדים לשעות האחרונות של המבצע, יהיו גם אנשים שלא עברו. נהפוך את השמים והארץ כדי לעזור להם, נעשה כל מה שנוכל", אמר ג'ונסון לכתבים. ג'ונסון הוסיף כי הוא מאמין שרשויות הטליבאן מבינות את הצורך לאפשר מעבר בטוח לאפגנים הזכאים להתיישב מחדש במדינות המערב לאחר 20 שנות עימות.

כמו כן, הטליבאן יבקש מקטאר סיוע טכני בהפעלת שדה התעופה בקאבול, כך דיווח ערוץ החדשות "אל ג'זירה" הקטארי. כמו כן, הטליבאן ביקשו מטורקיה עזרה טכנית לניהול נמל התעופה לאחר המועד האחרון לפינוי הכוחות הזרים, אולטימטום שלדבריהם חל באופן שווה על הכוחות הטורקים.