פיגוע טרור אירע היום (שישי) בעיר אוקלנד שבניו זילנד. מחבל חמוש בסכין שהה בתוך מרכז קניות ותקף שישה אזרחים, חלקם נפצעו באורח קשה. הוא חוסל מיד לאחר מכן על ידי שוטרים שנכחו במקום. 

האירוע התרחש בסופרמרקט קאונטדאון שקניון לין-מול בניו לין שבמערב אוקלנד. מפקד המשטרה, אנדרו קוסטר, סיפר כי החשוד נכנס למקום והשיג סכין לפני שהתחיל לדקור אנשים בתוך הסופרמרקט, וכאשר התקרב לשוטרים הוא נורה ונהרג. "התוקף רץ מסביב כמו משוגע", סיפרה מישל מילר שהייתה בחנות. "הוא תקף אנשים. שמעתי המון צעקות".

סרטון מהזירה הראה אדם שוכב על הרצפה והלקוחות רצים בבהלה לפני שמטח קליעים נורה אל המחבל. שישה פצועים, כולם לקוחות שהיו בעיצומן של קניות בסופרמרקט, נלקחו לבתי החולים באוקלנד. נמסר כי שלושה מהנפגעים מאושפזים במצב קריטי, אחד במצב קשה ושניים נוספים במצב בינוני.

ראש הממשלה, ג'סינדה ארדרן, סיפרה במסיבת עיתונאים כי החשוד הוא מהגר מסרי לנקה שהגיע לניו זילנד באוקטובר 2011 ולפני חמש שנים הוא הפך יעד עבור כוחות הביטחון. על אף שהסיבות לכך עדיין מצונזרות, היא ציינה כי תמך באידיאולוגיה הקיצונית בהשראת דאעש וכי גם היא ידעה על המעקב אחריו לפני הפיגוע היום. "מה שהתרחש היום זה מעשה מתועב", אמרה ארדרן, שציינה כי השוטרים ירו במחבל בתוך 60 שניות מרגע שהתחיל לדקור אנשים.

מפכ"ל המשטרה קוסטר אמר כי צוות המעקב "היה קרוב ככל האפשר מבלי לשבש את המעקב" וכי שום דבר ממעשיו של החשוד לא הצביע על כך שהוא עומד לבצע את הפיגוע. "אני מודה שהמצב הזה מעלה שאלות אם המשטרה הייתה יכולה לעשות יותר, אם השוטרים היו יכולים להתערב מהר יותר", אמר. "על פי המידע הזמין עבורי, אני מרוצה מכך שהצוות המעורב לא רק עשה מה שציפינו ממנו במצב כזה, אלא הם עשו את זה באומץ רב".