לפי דיווח ברשת CNN, ה-FBI שחרר מסמך ראשון מתוך מה שצפוי להיות שורת מסמכים הנוגעים לחקירת פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 וחקירת החשד כי ממשלת סעודיה תמכה בחוטפים. זאת, בהמשך להוראתו של הנשיא ג'ו ביידן לחשוף את המסמכים, במלאת 20 שנה למתקפות הקטלניות.

לפי הדיווח, המסמך שנחשף הוא משנת 2016 ומכיל חידושים משמעותיים. בין היתר, הוא מספק פרטים על חקירת ה-FBI אודות התמיכה הלוגיסטית, לכאורה, שסיפקו פקיד בקונסוליה הסעודית וסוכן מודיעין סעודי בלוס אנג'לס לפחות לשניים מהגברים שחטפו מטוסים ב-11 בספטמבר.

עוד דווח כי המסמך מפרט קשרים מרובים ועדויות עד שהובילו לחשד של ה-FBI כלפי עומר אל-באומי, שלכאורה היה סטודנט סעודי בלוס אנג'לס, אך ה-FBI חשד שהוא סוכן מודיעין סעודי. המסמך מתאר אותו כמעורב מאוד במתן "סיוע לנסיעות, לינה ומימון" כדי לסייע לשני החוטפים.

שגרירות סעודיה בוושינגטון התייחסה אמש לחשיפת המסמך ומסרה כי היא "מברכת על פרסום" מסמכי ה-FBI, אך הדגישה כי "כל טענה שסעודיה שותפה למתקפות ב-11 בספטמבר היא שקרית באופן גורף".

הוראתו של ביידן הגיע לאחר שיותר מ-1,600 מנפגעי מהפיגועים שלחו לו מכתב בו דרשו ממנו לשחרר את המידע - או להימנע מלהגיע לטקס לציון 20 שנה לפיגועים בגראונד זירו בניו יורק. חלק מהמכתב כלל חשד לגבי תפקידה של סעודיה בפיגועים והאפשרות שחברי הממשלה הסעודית היו מעורבים ב"תמיכה בפיגועים".

זמן קצר לאחר המכתב הודיע ​​משרד המשפטים כי יסקור את מה שמנע בעבר את שחרור מידע או מסמכים הקשורים לפיגועים שניתן לחשוף לציבור. כזכור, דובר משרד המשפטים אמר בחודש שעבר כי ה-FBI סגר לאחרונה חקירה הקשורה לחוטפים מסוימים ב-11 בספטמבר.

"למרות שהתפתחות זו באה בעקבות פסקי הדין של בית המשפט המחוזי בארה"ב, ה-FBI החליט לבחון את הטענות הקודמות שלו כדי לזהות מידע מתאים נוסף לגילוי. ה- FBI יחשוף מידע כזה באופן שוטף במהירות האפשרית". אמר הדובר.

ביידן שיבח אז את החלטת משרד המשפטים ואמר כי היא עמדה בהבטחת הקמפיין שלו לעבוד על שחרור הרשומות וכן החלטה אשר חוזרת ומדגישה את מחויבותו למשפחות קורבנות הפיגועים ב-11 בספטמבר.