ארה"ב הצהירה כי היא מחויבת להגנה על בעלות בריתה באסיה אחרי שקוריאה הצפונית הודיעה על ניסוי מוצלח בטיל שיוט חדש למרחק של 1,500 ק"מ, על רקע המבוי הסתום בשיחות לפירוק תוכנית הגרעין והטילים.

שלושה ימים אחרי שלא הוצגו אמצעי לחימה חדשים אסטרטגיים במצעד הצבאי בפיונגיאנג, הודיעה הלילה התקשורת הצפון קוריאנית על ניסוי בטיל שיוט במהלך יום שבת ויום ראשון. לפי ההודעה, הטיל טס במשך 7,580 שניות ופגע במטרה במרחק של 1,500 ק"מ. על אף שמדובר בטיל חדש, המנהיג העליון, קים ג'ונג-און, לא נכח בשיגור והנציג הבכיר ביותר היה פארק ג'ונג-צ'ון, חבר נשיאות הפוליטביורו של מפלגת השלטון.

סוכנות הידיעות הרשמית ציינה כי פיתוח הטיל נמשך שנתיים וכי נרשמה הצלחה בכל היעדים ובתפקוד של כל חלקי הטיל. "היעילות והפרקטיות של תפעול המערכת קיבלו אישור באופן מצוין", נאמר בדיווח. "הפיתוח של מערכת הנשק הזו הוא אמצעי הרתעה יעיל נוסף שמבטיח את הביטחון של המדינה שלנו באופן עוצמתי יותר ומדכא את ההסתה הצבאית של הכוחות העוינים נגד קוריאה הצפונית".

בפיקוד האמריקאי באזור ההינדו-פסיפי הזהירו כי הניסוי מהווה איום על היציבות האזורית. "נמשיך לעקוב אחרי המצב ואנחנו מתייעצים באופן צמוד עם בעלות בריתנו והשותפות שלנו", נמסר. "הפעילות הזו מדגישה את ההתמקדות המתמשכת של קוריאה הצפונית בפיתוח התוכנית הצבאית שלה ואת האיומים שהיא מהווה לשכנותיה ולקהילה הבינלאומית. המחויבות האמריקאית להגנה על קוריאה הדרומית ועל יפן נותרה חזקה כתמיד".

בצבא הדרום קוריאני ציינו כי הם פועלים יחד עם המודיעין האמריקאי כדי לנתח את המידע על הניסוי, אולם לא סיפקו פרטים חדשים. מזכיר הממשלה ביפן, קטסונובו קאטו, ציין כי טוקיו מודאגת מהשיגור וכי הם עובדים בתיאום עם ארה"ב ועם קוריאה הדרומית.

מדובר בניסוי הגדול השלישי של קוריאה הצפונית השנה, אחרי שבמרץ האחרון היא שיגרה שני טילי שיוט בחוף המערבי ושני טילים בליסטיים לעבר הים המזרחי. השיגור הגיע על רקע המשך המבוי הסתום בשיחות עם ארה"ב על פירוק תוכניות הגרעין והטילים והקיפאון ביחסים עם הדרום. מחר צפויים להיפגש ראשי צוותי המשא ומתן הגרעיני של ארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן בטוקיו כדי לדון בדרכים ליציאה מהמבוי הסתום, בעוד ששר החוץ הסיני, וונג יי, אמור להגיע לביקור בסיאול.