בזמן שבישראל ציינו את יום כיפור, בעולם התרחשו כמה אירועים חשובים, חלקם אף קשורים באופן ישיר או עקיף לישראל: על רקע המשבר הכלכלי, בלבנון הודיע ארגון חיזבאללה כי התחיל בהכנסת דלק איראני לתוך המדינה דרך סוריה; האמריקנים והבריטים עוררו הדים אחרי שהודיעו על מהלך שכונה על ידי סין "מלחמה קרה"; הטיסה הראשונה בעולם המאיושת על ידי אסטרונאוטים "חובבים" שוגרה בהצלחה; ומגזין טיימס פרסם את רשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר, ביניהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט.

הפרובוקציה של חיזבאללה ואיראן
בלבנון דווח היום (חמישי) כי חיזבאללה החל להכניס דלק איראני למדינה דרך סוריה, מהלך שעל פי ארגון הטרור הלבנוני יקל על משבר הדלק המשתק את לבנון. המהלך צפוי כמובן לעורר סנקציות אמריקניות. עשרות משאיות שהובילו נפט איראני נכנסו לצפון מזרח לבנון באזור הכפר אל-עין, שם התנופף דגלו ארגון חיזבאללה.

משאיות הדלק נכנסות לתוך לבנון דרך סוריה (צילום: רויטרס)
משאיות הדלק נכנסות לתוך לבנון דרך סוריה (צילום: רויטרס)

צעד היסטורי נוסף בטיסות לחלל
לפנות בוקר (חמישי) התרחש שיגור היסטורי נוסף לחלל: מיליארדר אחד ושלושה אזרחים פרטיים, קצת פחות עשירים ממנו, שנבחרו להצטרף אליו המריאו מבסיס השיגור בפלורידה, ארה"ב, על גבי מעבורת של חברת SpaceX. הם הפכו לצוות הכל אזרחי הראשון שיקיף את כדור הארץ מהחלל. רביעיית האסטרונאוטים החובבים שוגרה בהובלת המייסד והמנכ"ל של חברShift4 Payments  , ג'ארד איזקמן. 

כבר לא רק נתניהו ברשימת טיימס
מעט לפני כניסת הצום פורסמה אתמול (רביעי) רשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר של מגזין טיימס היוקרתי. אחרי שהתרגלנו לנוכחותו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ברשימה, המגזין החליט לכלול בין 100 המפשיעים בעולם את ראש הממשלה נפתלי בנט, תחת קטגוריית המנהיגים. יחד איתו ברשימת המנהיגים נכנסו גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ונשיא איראן החדש איבראהים ראיסי. לשער המגזין נבחרו הארי ומייגן, שעוררו השנה סערה מול בית המלוכה הבריטי. לחצו לרשימה המלאה.
 
לקראת המלחמה הקרה החדשה? 
את עיקר הכותרות ברחבי כלי התקשורת בעולם תופסת הידיעה על עסקת צוללות גרעיניות, שכוללת את אוסטרליה ,ארה"ב ובריטניה. האוסטרלים ייבנו שמונה צוללות גרעין, במסגרת הסכם שותפות ביטחוני באוקייאנוס השקט יחד עם ארה"ב ובריטניה. ההודעה על המהלך, על פי הערכות, תגרום לסין לתקוף דיפלומטית את המהלך ואף לבצע מהלכים צבאיים. הסינים עצמם כבר כינו אותו "שיטות של מלחמה קרה". אוסטרליה תהיה המדינה השנייה אחרי בריטניה שתתקבל גישה לטכנולוגיה גרעינית אמריקאית לבניית צוללות.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)

משבר דיפלומטי בין ארה"ב לצרפת
ההסכם הביטחוני המשולש בין ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה, גרם לצרפתים כנראה לצאת מדעתם. צרפת האשימה היום (חמישי) את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בכך "שדקר אותה בגבה" והתנהג כמו קודמו דונלד טראמפ, לאחר שפריז נדחקה מהסכם הצוללות. "ההחלטה האכזרית, החד-צדדית והבלתי צפויה הזו מזכירה לי הרבה את מה שטראמפ נהג לעשות", אמר שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן. "אני כועס ומר. זה לא נעשה בין בעלות ברית", הצהיר בראיון לתקשורת המקומית בצרפת.

עמנואל מקרון (צילום: איי אף פי)
עמנואל מקרון (צילום: איי אף פי)