נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הגיש אתמול תביעה על סך של 100 מיליון דולר נגד אחייניתו מרי טראמפ וה"ניו יורק טיימס", בטענה לקשירת קשר להשגת רשומות המס שלו ושל החברות שבבעלותו משני העשורים הקודמים והפרסום בעיתון האמריקאי, שחשף את הפסדיו הכלכליים וטען שהוא לא שילם מיסים במשך 10 שנים.

בתביעה נטען כי מרי טראמפ ושלושה כתבים של ה"ניו יורק טיימס" - סוזאן קרייג, דיוויד ברסטו וראסל בוטנר, עסקו במה שהתביעה מכנה "מזימה חתרנית" ו"מסע צלב נרחב" להשגת רישומי המסים של טראמפ.

"הנתבעים עסקו במזימה חתרנית להשיג רשומות סודיות ורגישות ביותר אשר ניצלו לטובתם והשתמשו בהן כאמצעי ללגיטימציה כוזבת לעבודותיהם", נטען בתביעה.

קרייג, ברסטו ובוטנר קיבלו את פרס פוליצר בשנת 2019 על התחקיר, שסיפק לציבור הצצה חסרת תקדים לכספיו של הנשיא לשעבר.

בתביעה צוין כי מרי טראמפ כתבה על הנושא בספר שהוציאה ב-2020: "יותר מדי ולעולם לא מספיק: איך המשפחה שלי יצרה את האיש המסוכן ביותר בעולם", אשר הפך לימים לרב-מכר, וכן דיברה על הנושא בראיונות לתקשורת. בספר מציירת בתו של אחיו של טראמפ, פרד ג'וניור, "דיוקן סמכותי של טראמפ והמשפחה הרעילה שעשתה אותו".

בהצהרה שמסרה מרי טראמפ לתקשורת היא כינתה את דודה "נואש", והוסיפה: "אני חושב שהוא לוזר, והוא הולך לזרוק כל דבר שהוא יכול על הקיר. זה מצביע על ייאוש".

מה"ניו יורק טיימס" נמסר כי העיתון מתכוון להגיש ערעור על התביעה. "הסיקור של ה'טיימס' בנושא המסים של דונלד טראמפ סייע ליידע את האזרחים באמצעות דיווח קפדני בנושא של עקיפת האינטרס הציבורי", אמרה דניאל רודס הא, דוברת העיתון. "תביעה זו היא ניסיון להשתיק ארגוני חדשות עצמאיים ואנו מתכננים להתגונן במרץ מפניה".