יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ניצל היום (רביעי) מניסיון התנקשות לאחר שחמושים פתחו באש לעבר מכוניתו, בעת שנסע סמוך לכפר לסינקי, כחמישה קילומטרים מהבירה קייב.

נהג הרכב נפצע באורח קשה מהירי, לעומת זאת היועץ, סרגי שפיר לא נפגע. חבר מפלגת השלטון, דוד אראחמיה, סיפר לתקשורת המקומית כי "שוחחתי עם שפיר, הוא סיפר שירו על הרכב עשרות כדורים מנשק אוטומטי". כמו כן, המשטרה פתחה בחקירת האירוע בחשד לרצח, אולם טרם נעצרו חשודים במעורבות במעשה. 

במסיבת עיתונאים שערך שפיר סיפר כי נורו יריות לעבר רכבו ונהג הרכב נפגע, אך המשיך בנסיעה. בהמשך טען כי מישהו מנסה להפחיד את הדרג המדיני, אך "הנשיא הוא אדם חזק שיודע מה הוא עושה. יש לו מטרות והעם עומד מאחוריו".



במקביל לכך, בכירים רבים בממשל האוקראיני מפנים אצבע מאשימה נגד רוסיה. "אסור לשלול מעורבות רוסית באופן מוחלט. אנו מכירים את היכולת שלהם לבצע פיגועים במדינות שונות", אמר ראש מפלגת השלטון. בתגובה לכך, במוסקבה דחו את הטענות. דימטרי פסקוב, דובר הקרמלין אמר כי ההאשמות אלו "מנותקות מהמציאות". 

סרגי שפיר (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenk)
סרגי שפיר (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenk)


כמו כן, עם עלייתו של זלנסקי לשלטון, הוא הבטיח לפעול נגד האוליגרכים והשחיתות במדינה, ובעקבות כך, טען אחד מיועציו כי ניסיון ההתנקשות יכול להיות קשור לפעולותיו של הנשיא ולהצבעה שעשויה לעלות השבוע בפרלמנט האוקראיני על החוק שצפוי לצמצם משמעותית את השפעת האוליגרכים בחברה המקומית.

זלנסקי, השוהה בימים אלה, בעצרת הכללית של האו"ם, אמר כי הוא אינו יודע מי עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות. "לשלוח לי מסר על ידי ירי בחבר שלי, זאת חולשה. אלה יכולים להיות אנשים בפנים או מבחוץ" אמר. יועץ לשכתו אמר לתקשורת המקומית כי האירוע הוא "ניסיון להרוג חבר. ההתקפה היא מכוונת ואכזרית במיוחד, והיא קשורה לקמפיין אגרסיבי ולוחמי נגד מדיניות הנשיא". 

בחודשים האחרונים, גורמי ממשל רשמים באוקראינה היו יעד להתקפות שונות. דוברת שירות החירום הממשלתי ומתנדבת המסייעת לצבא האוקראיני נהרגו החודש בפיצוץ מכונית בעיר דניפרו.