לאחר אישור ה-FDA בארה"ב החל אתמול (שישי) מבצע החיסון נגד קורונה במנה בשלישית לבני 65 ומעלה וקבוצות סיכון, בהן חולים במחלות קשות ועובדים הנמצאים בסיכון גבוה להידבקות. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב שהחיסון יהיו נגיש וללא תשלום ובמדינות השונות פתחו בקמפיין הסברה על מנת לעודד את האוכלוסיה להתחסן.  

הנשיא ביידן הצהיר כי 60 מיליון אמריקאים יוכלו להתחסן במנת הבוסטר וקרא ל-70 המיליון האזרחים שעדיין לא התחסנו לעשות זאת בהקדם האפשרי. ביידן אמר: "הקשיבו לקולות של אלה ששוכבים במיטות בתי החולים ולא התחסנו. הם נושמים את נשימותיהם האחרונות ואומרים 'אם רק הייתי מתחסן'. אנשים מתים כאשר הם לא היו אמורים למות".

בתחילת החודש דווח ב"ניו יורק טיימס", כי ראשי מערכת הבריאות בארה"ב אמרו לבית הלבן כי אין מספיק מידע בכדי להמליץ לציבור הרחב להתחסן במנה שלישית נגד קורונה. בתוך כך, המומחים ממליצים לחסן במנת הבוסטר רק אוכלוסיות סיכון מסוימות. בתוך כך, גורם מעורה בפרטים אמר כי ארה"ב תעניק רק מנוח חיסון של פייזר במסגרת מבצע החיסון השלישי.

לדבריהם, הם זקוקים לעוד זמן על מנת לבחון את כל המידע הדרוש. זאת, ברקע כוונת ממשל ביידן להרחיב את מבצע החיסונים בסוף החודש.  לצד זאת, גורמים במנהל המזון והתרופות והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן אמרו לרכז תחום הקורונה בבית הלבן כי ייתכן שהסוכנויות יוכלו להעניק המלצה לחיסון שלישי בסוף ספטמבר לאוכלוסיות מסוימות שקיבלו בעבר את החיסון של פייזר.