המהומות האלימות בגבעת הקפיטול: ה-FBI הפעיל מקור בין אלפי המפגינים שהסתערו על הקפיטול ב-6 בינואר שדיווח להם בזמן אמת על המתרחש, כך חשף היום (שבת) הניו יורק טיימס. 

לפי המסמכים החסויים שהגיעו לידי העיתון האמריקאי, לפי גרסת אותו מקור, ניכר כי המתקפה לא הייתה מאורגנת מראש, אלא ספונטנית. 

המקור נסע לוושינגטון מרצונו, ולא לבקשת ה-FBI. הוא החל לעבוד עמם בחודש יולי 2020 והיה קרוב למספר חברים בתנועת Proud Boys, ארגון ימין קיצוני אנטישמי המקבל לשורותיו גברים בלבד, ומוגדר כארגון טרור בקנדה.

ערב המתקפה, כך עולה מהרישומים, אמר המודיע כי הארגון לא תכנן לפעול באלימות, מלבד התגוננות מפני תקיפות פוטנציאליות של פעילי שמאל - נרטיב שהארגון האנטישמי נהגו להאמין בו.

בנוסף, במהלך בחודש אפריל, אמר שוב המקור לפעיליו כי מנהיגי "Proud Boys" נתנו פקודה מפורשת להיות במגננה ב-6 בינואר. עוד הוסיף כי מעולם לא שמע שום דיון באותו יום על עצירת תהליך הבחירות.

עם זאת, לא ברור מהרישומים שהשיג ה"טיימס" עד כמה היכרותו עם ראשי הארגון הייתה מעמיקה או האם הוא היה בעמדה מתאימה לדעת על תוכניות אפשריות להסתער על הקפיטול.

כזכור, ההתפרעות המדוברת התחילה כעצרת מחאה שמביעה חוסר הכרה בתוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית ותמיכה בנשיא היוצא דונלד טראמפ. היא הפכה להתפרעות שבה מפרי סדר פרצו לבניין הקפיטול, השחיתו אותו ופצעו עשרות שוטרים ממשטרת הקפיטול, אשר אחד מהם מת למחרת משבץ. במסגרת ההתפרעויות מהתפרעות נהרגו ארבעה מפגינים.