צפון קוריאה הודיעה הבוקר (רביעי) כי ביצעה הלילה ניסוי ראשון מסוגו בטיל היפר סוני (על קולי) חדש שיוצר על ידה, כך דווח בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC.

כלי תקשורת במדינה אמרו כי הטיל החדש מדגם אוסונג 8 הוא "אחד מהחשובים ביותר בתוכנית הפיתוח הצבאית של המדינה". כמו כן, כינו אותו כ-"נשק אסטרטגי", כינוי שמיועד בדרך כלל לטילים בעלי יכולות גרעיניות וטענו כי הניסוי נועד לחזק את יכולות ההגנה של פיונגיאנג. עוד דווח כי שליט המדינה, קים ג'ונג' און, לא נכח בניסוי. 

על פי סוכנות הידיעות AFP, טילים היפר-סוניים מהירים וזריזים הרבה יותר מטילים רגילים. סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית אישרה כי הניסוי נועד על מנת לבדוק את "בקרת הניווט והיציבות של הטיל". בכיר במדינה אמר לסוכנות הידיעות המקומית כי "פיתוח מערכת נשק זו, הגדילה את יכולותיה של המדינה להגן על עצמה מכל הבחינות". 

ניסוי בליסטי בצפון קוריאה (צילום: Chung Sung-Jun/Getty Images)
ניסוי בליסטי בצפון קוריאה (צילום: Chung Sung-Jun/Getty Images)


קים ג'ונג' און הצהיר בחודש ינואר האחרון כי מדענים במדינה סיימו מחקר בפיתוח ראשי נפץ חדשים. הניסויים האחרונים של צפון קוריאה מעידים כי היא מגבירה את קצב פיתוח תוכניות הנשק שלה. בחודש שעבר, אמרה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם כי צפון קוריאה החלה בהפעלה מחדש של כור שיכול לייצר פולוטונים לנשק גרעיני. בסוכנות כינו את ההפעלה כ"מטרידה מאוד". 

כזכור, אתמול דווח כי צפון קוריאה ביצעה שיגור של טיל בליסטי לטווח קצר, ולפני כשבועיים שיגרה טיל נוסף מרכבת נוסעת. על פי סוכנות הידיעות המקומית, הטילים פגעו במטרותיהם, שנמצאו במרחק של כ-750 קילומטרים בים. זה היה הניסוי הראשון מסוגו של המדינה מאז שנת 2019.