ניצחון בדקה ה-90: מערכת בחירות רוויית מהפכים בגיאורגיה, הפגנות ויצרים הסתיימה אמש בניצחונה של מפלגת "החלום הגאורגי", מפלגת השלטון, בתוצאה של 48%, לעומת "התנועה הלאומית המאוחדת עם 31% בלבד. 

מקרה מעניין במיוחד היה בעיר הבירה טיביליסי, שבה גבר קאחה קלדזה, ראש עיריית טיביליסי ושחקן כדורגל במילאן לשעבר, על ראש הממשלה לשעבר גיאורגי גחריה והאופוזיציה מימין. היועצים משה קלוגהפט וספי שקד גויסו למערכה בשבועות האחרונים וסייעו לניצחון על ראש הממשלה לשעבר.  קלדזה ניצח בסיבוב הראשון בתוצאה 45%, לעומת 34% למועמד האופוזיציה ו-9% בלבד לראש הממשלה לשעבר. סיבוב שני ייערך בסוף החודש בין שני המועמדים המובילים. 

כניסתו של ראש הממשלה לשעבר גחריה למרוץ מול קאחה קלזדה, פיצלה את מפלגת השלטון "החלום הגאורגי" ואיימה לפגוע בה בבחירות וסיכנה את בחירתו של קלזדה. גחריה היה חבר במפלגה וראש הממשלה מטעמה, פרש ממנה והחליט במהלך חריג לרוץ לראשות עיר הבירה - נגד המפלגה שיצא מתוכה. 

בשבועות האחרונים, תחת קלוגהפט ושקד, הקמפיין של המפלגה "החלום הגאורגי" השתנה מהקצה אל הקצה: האסטרטגיה הופנתה לחיבור תודעתי ראש הממשלה הפורש אל האופוזיציה, ולניתוק שלו מהמחנה המרכז-שמאל שממנו בא. "אם הוא עזב את המפלגה שלו, הוא יעזוב גם את הבוחרים שלו", היה הקו החדש של הקמפיין.

גם דימויים מעולם הכדורגל של המועמד של קלוגהפט ושקד גויסו למערכה: "אני למדתי שבמחצית אסור לשנות את הנבחרת אם היא משחקת טוב", שיתף קלדזה את נסיונו בקריירה הקודמת שלו במילאן ובדינמו קייב. בהמשך, אפילו וירוס הקורונה העולמי גוייס לבחירות: המועמד הזוכה קלדזה אמר ש"האלימות והכאוס שמובילה האופוזיציה היא כמו וירוס הקורונה, והחיסון הוא לבחור בנו ושמירה על היציבות בגאורגיה".

בנוסף לכך, הקמפיין החדש שהובילו קלוגהפט ושקד "כאוס מול יציבות" קישר בין המתמודדים מול קלדזה - לבין פרשיות שחיתות מהעבר של האופוזיציה, שכללו התעללות במתנגדי משטר וסתימת פיות של מתנגדיהם – והחשש שנצחונם יחזיר את המצב הקשה שהיה במדינה. את ניהול המפלגה והבחירות הוביל אירקלי קובחידזה, נשיא מפלגת השלטון "החלום הגאורגי". 

הצטרפותו של קלוגהפט לקמפיין דווחה בהרחבה בתקשורת הגאורגית, שציינה את עבודתו בעבר עם מנהיגים באירופה ובישראל. זוהי מערכת השלישית של קלוגהפט ושקד בה הם מנצחים בגאורגיה עם מפלגת "החלום הגאורגי", לאחר שניצחו עם הנשיאה סלומה זורבשווילי ב-2018, וגם בבחירות לפרלמנט בשנה שעברה.