קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ נחקר אחר הצהריים (רביעי) במשטרה בחשד לעבירות של שוחד והפרת אמונים. חוקרי המשטרה פשטו על לשכתו והחלו לבצע בה חיפוש. כמו כן, פשיטה דומה התבצעה במשדרי מפלגתו. על פי החשד, משרד האוצר האוסטרי רכש זמן פרסום בכלי תקשורת במדינה, בתמורה לסיקור אוהד של קורץ ומפלגתו. 

דוברת מפלגתו של קורץ מסרה כי נערכו פשיטות על מקומות העבודה של כמה מעוזריו ומקורביו של הקנצלר האוסטרי. על פי הדיווחים, השוטרים חיפשו נתונים ומסמכים במשרדי דובר העיתונות של קורץ, יוהנס פרישמן, המשמש כקצין התקשורת והיועץ האסטרטגי סטפן שטיין. העיתון Die Presse דיווח כי הפשיטות היו קשורות לעבירות שחיתות אפשריות בפרסום מודעות וסקרי דעת קהל בעיתון היומי "אוסטררייך". עוד נמסר כי פשיטה נוספת התקיימה באחת המחלקות של משרד האוצר.

סגנית מזכ"ל מפלגת העם גבריאלה שוורץ אמרה כי ההאשמות נגד מנהיגה הן שקריות: "זה תמיד קורה עם אותה מטרה ותכנית: לפגוע באופן מסיבי במפלגת העם ובסבסטיאן קורץ". עוד אמרה שוורץ כי הפשיטות התרחשו "לשם הצגה" וכי "האשמות נבנו על אירועים שנמשכו עד חמש שנים".

הקנצלר האוסטרי החל את כהונתו השנייה בינואר 2020, ועמד בראש קואליציה יחד עם מפלגת הירוקים, כחברים זוטרים בה. ממשלתו הקודמת הייתה קואליציה יחד עם מפלגת החירות הימנית הקיצונית, אך זו התפרקה במאי 2019 בגלל שערוריית השחיתות שנקראה "שער איביזה", אז היינץ-כריסטיאן שטראשה נתפס במצלמה כשהוא מציע חוזים ציבוריים בתמורה לעזרה בקמפיין. מאז השערורייה פתחו החוקרים במספר חקירות בנושא שחיתות לכאורה, חלקן פנו לפוליטיקאים בכירים של מפלגת העם כמו שר האוצר גרנו בלומל.