נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, הודיע הבוקר (חמישי) על השקת פלטפורמה חברתית חדשה שנקראת "אמת", שתפתח לשימוש כבר בתחילת 2022.

הנשיא לשעבר, שנחסם מיתר הרשתות החברתיות, לרבות פייסבוק וטוויטר כבר בתחילת השנה, טען כי מטרתו היא להעפיל על ענקיות הטכנולוגיה שהשתיקו אותו. "אני מתרגש לחלוק איתכם את מחשבותיי ברשת 'אמת', שנועדה להשיב מלחמה לאותן רשתות", כך אמר טראמפ בהודעה הרשמית.

הנשיא לשעבר הודיע על כך בהודעה לתקשורת, ובה הסביר כי הפלטפורמה תהא פתוחה להזמנת משתמשים נוספים לגרסת הבטא שתושק כבר בנובמבר, במטרה לקדם אותה לקהל הרחב כבר בתחילת השנה הקרובה. 

"אמת" תהווה תוצר של מיזם חדש של הנשיא לשעבר, שיקרא Trump Media & Technology Group שנוצר על ידי מיזוג עם עם חברת טכנולוגיה אמריקאית, שטענה מצדה כי שואפת להפוך לחברה ציבורית מוכרת. 

חשבון הטוויטר המושעה של טראמפ (צילום: רויטרס)
חשבון הטוויטר המושעה של טראמפ (צילום: רויטרס)

הלינק שפורסם לפלטפורמה מוביל משתמשים לרשימת המתנה לשם הזמנה מראש של האפליקציה, הפתוחה ל-Apple Store. נכון לכרגע, ישנם צילומי מסך של האפליקציה, שקוויה דומים מאוד לאלו של טוויטר. השם "אמת" הפך לסמל המסחרי של Trump Group Corp כבר ביולי 2021, כך על פי הרשומות הציבוריות.

שכן, בחודש יולי האחרון, טראמפ תבע את פייסבוק,, טוויטר וגוגל בגין צנזור תכניו. החברות שימרו את האיסורים נגד השניא לשעבר, אם כי פייסבוק מתכננת לבחון את ההחלטה פעם נוספת בעוד שנתיים. "אנו חיים בעולם בו טליבאן נוכח מאוד בטוויטר, לעומת זאת הנשיא האהוב הושתק", אמר טראמפ בהודעת ההשקה.

לפני כשבועיים, הנשיא לשעבר, פנה לבית המשפט בפלורידה בדרישה שיורו על השבת חשבון הטוויטר שלו, כך על פי דיווח בעיתון הבריטי הגרדיאן. על פי הדיווח, טראמפ טען עם הגשת הבקשה כי טוויטר ביטלה את חשבונו בעקבות "לחץ מצד יריביו הפולייטים בקונגרס". ברשת החברתית סרבו להגיב.