שעות לפני שהשחקן אלק בולדווין ירה למוות בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס על הסט של הסרט "ראסט" בניו מקסיקו, שישה עובדי צוות הצלום של הסרט עזבו את מהסט במחאה על תנאי הבטיחות בסט הצילומים, כך דווח היום (שבת) ב"לוס אנג'לס טיימס". לפי הדיווח, מפעילי המצלמות ועוזריהם היו מתוסכלים מהתנאים סביב הסרט שצולם עם תקציב נמוך יחסית.

גורמים סיפרו לעיתון כי אנשי הצוות התלוננו על שעות ארוכות, נסיעות ארוכות והמתנה ממשוכת למשכורות שלהם. עוד סיפרו הגורמים כי לא נעשו על הסט נהלי בטיחות ההולמים את הסטנדרטים בתעשיית, לרבות בדיקות של כלי הנשק. לדבריהם של הגורמים, לפחות אחד ממפעילי המצלמות התלונן בסוף השבוע שעבר בפני אחד ממפיקי הסרט על בטיחות הנשקים על הסט.

לפי הדיווח, לפני המקרה הטרגי בו מצאה הצלמת את מותה, היו מקרים שיכלו להסתיים בצורה דומה. במקרה אחד, הפעלולן של בולדווין ירה בטעות שני כדורים לאחר שנאמר לו כי האקדח חסר תחמושת, כך סיפרו ל"לוס אנג'לס טיימס" שני אנשי צוות שהיו עדים למקרה.   

"הייתה צריכה להיות חקירה של מה שקרה", אמר איש צוות וציין כי "לא היו פגישות בטיחות. לא הייתה הבטחה שזה לא יקרה שוב. כל מה שהם רצו לעשות היה למהר, למהר, למהר".

אחד מהעובדים על הסט כל כך נבהל מהמקרים ושלח הודעת טקסט לאחד המפיקים על הסט וציין כי "היו לנו שלושה מקרים של ירי בטעות. זה סופר לא בטוח", לשון ההודעה שהגיעה לידי עיתון "לוס אנג'לס טיימס".