חוק חדש בסין נועד לחזק את אבטחת הגבולות ומאפשר לכוחות הביטחון להפעיל חסימות וכלי נשק נגד מי שמנסים לחצות באופן בלתי חוקי את אחד מ-14 הגבולות היבשתיים של המדינה.

חוק הגבולות היבשתיים, שאושר בוועדת הקבע של הקונגרס הלאומי העממי ואשר ייכנס לתוקף ב-1 בינואר, כולל 62 סעיפים בשבעה פרקים והוא נועד "להסדיר, לחזק, להגן ולייצב את אבטחת הגבול".

"אנשי אכיפת החוק יכולים להשתמש במנגנון המשטרתי ובכלי נשק מול חוצי גבול בלתי חוקיים שתקפו, התנגדו למעצר או ביצעו מהלכים אלימים אחרים שעלולים לסכן את בטיחותם של אנשים ושל רכוש", נאמר בחוק החדש שקובע כי אסור להטיס ליד הגבולות גם רחפנים כלשהם, בלונים או דאונים ממונעים.

עוד ציין החוק כי "המדינה תבנה מתקנים בסיסיים לטובת המטרות של חסימה, תחבורה, תקשורת, מעקב, הרתעה, הגנה וסיוע ככל שיידרש". "המדינה יכולה גם לבנות מתקנים עבור חסימות בגבול אחרי משא ומתן עם המדינה השכנה", המשיך נוסח החוק. "מתקני הגבול הבסיסיים האלה, מלבד הגנה על ריבונות המדינה, יתמכו בהתפתחות הכלכלית והחברתית ויגנו על משאבי טבע ועל הסביבה וימלאו אחרי הצרכים של התושבים שחיים שם".

לסין יש גבולות יבשתיים עם 14 מדינות, כאשר הגבול עם הודו נחשב למתוח ביותר ובשנה שעברה נהרגו עשרות חיילים בעימותים פיזיים אלימים עם חיילים הודים. בבייג'ינג גם חוששים מגורמי טרור שיחצו מאפגניסטן לתוך חבל שינג'יאנג במערב סין ומכניסה מחודשת של נגיף הקורונה למדינה.