עדויות חדשות מסט הצילומים: עדי ראייה שנכחו בתקרית בה כוכב הסרטים האמריקאי, אלק בולדווין, ירה בשוגג בצלמת הלינה האטצ'ינס במהלך הצילומים, סיפרו כי השחקן התאמן עם האקדח לפני תחילת הצילומים, כך פורסם היום (שני) ברשת NBC.

כמו כן, במאי הסרט ג'ואל סוזה, שנפצע גם הוא מהירי, סיפר בהצהרתו לרשויות החוק כי צוות השחקנים וההפקה יצאו להפסקת הצהריים, והוא לא בטוח אם הנשק ששימש את בולדווין נבדק מחדש לבטיחות. לדבריו, אלק ישב בספסל בבניין הכנסייה שהיה חלק מהתפאורה, והתאמן על ציור הצלב". 

 אבל על מות הלינה האצ'ינס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)
אבל על מות הלינה האצ'ינס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)

"ג'ואל ציין כי הוא הביט מעבר לכתפה של הלנה, בעת ששמע רעש חזק", נכתב בצו. הבמאי ציין כי הוא זוכר במעורפל את תגובתו של האצ'ינס, "היא התלוננה על כאבי בטן ותפסה את המותן. לאחר מכן החלה למעוד לאחור ונפלה על הקרקע".

הצלם, ריד ראסל, העניק גם הוא את עדותו לאירוע, וציין בפני הרשויות כי הוא לא תועד משום שהצוות ביצע העמדה של מצלמות באותם רגעים. הוא הוסיף כי אינו בטוח שהאקדח נבדק משום שהוא בדיוק יצא לחמש דקות הפסקה. 

"ריד ציין כי אלק היה זהיר מאוד", נכתב בצו. לדבריו בסצנה שצולמה מוקדם יותר אלק דאג שהילד שצולם עמו לא יהיה בקרבתו בזמן שהוא יורה בנשק במהלך סצנה.