ההפיכה הצבאית בסודן מעוררת סערה עולמית, וארצות הברית הודיעה כי היא תשהה את הסיוע המתוכנן על סך 700 מיליון שקלים למדינה. כמו כן, דובר מחלקת המדינה האמריקאית נד פרייס הבהיר כי לאור ההפיכה יש לשקול את התקדמות הנורמליזציה בין ישראל ולבין סודן. במהלך הלילה דווח כי שבעה אנשים נהרגו ו־140 נפצעו במהלך המחאות נגד ההפיכה. הרון מוניס, פעיל פוליטי־חברתי, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ועדכן בפרטים.

על המתרחש במדינה אמר מוניס, כי "מה שקורה שם פשוט מחריד, הצבא מכריז על מצב חירום, על ביטול כל מוסדות הממשל במדינה ובייחוד מוסדות הממשל האזרחי. אנשים גם נרצחו במהלך הלילה". למרות זאת, האזרחים, כך סיפר, "עדיין נחושים לא לאפשר להפיכה הצבאית הזאת להשתלט על המדינה. כמעט כל הבירה משותקת כי אנשים יצאו לרחובות וחסמו את הכבישים כדי להאט את התנועה של רכבי ואנשי הצבא, שלא יוכלו לעצור עוד אנשים ולהרוג עוד אנשים".

ההפיכה מתרחשת שנה לאחר שסודן הצטרפה להסכמי אברהם לכינון יחסים עם ישראל וכעת מסביר מוניס כי "אם ישראל תצא בכל הצהרה שהיא, שהיא תומכת בשלטון החדש או בהפיכה הצבאית החדשה, כנראה שיחסי סודן-ישראל או נורמליזציה יהיו בסכנה ממשית. אנשים אומרים 'אנחנו מוכנים למות מאשר שהצבא ישלוט במדינה שוב'".

הפעיל אף התייחס לניסיון ההפיכה שהתרחש לפני כחודש במדינה וכשל, והסביר: "זה היה בעצם חלק מהמשחק של הגנרל הצבאי, שהכריז אתמול על ההפיכה הצבאית. הוא שולט על הצבא בצורה מוחלטת, אף אחד לא יכול להרים ראש מולו. כל מה ששמענו וכל הניסיונות היו חלק מהמשחק הפוליטי שהצבא הסודני משחק".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm