ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) באפגניסטן יוכל לתקוף את ארצות הברית בתוך כחצי שנה מעכשיו, כך אמר במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בכיר במשרד ההגנה האמריקאי. תת שר ההגנה למדיניות, קולין קאהל, אמר במהלך שימוע בפני הקונגרס כי לארגון הטרור עדיין אין את היכולת לבצע תקיפה כזו, אך "הוא יכול להשיגה בתוך כחצי שנה עד שנה מעכשיו".

הוא הוסיף כי לארגון אל קעידה ייקח בין שנה לשנתיים להשיג מחדש את היכולת הזו. קאהל הוא חבר הממשל שהציג את פרק הזמן הקצר ביותר שייקח לארגון הטרור האפגני, שהרג 13 חיילים אמריקאים, להפוך לאיום ממשי על ארצות הברית. 

הפיגוע באפגניסטן (צילום: רויטרס)

טווח זמן דומה הציג בחודש שעבר הגנרל מארק מיילי, שאמר בסוף חודש ספטמבר כי איום הטרור הנשקף מאפגניסטן יהיה נמוך יותר כעת מאשר ב-11 בספטמבר, אך דאעש או אל קעידה יכולים לקום מחדש תוך פרק זמן קצר יחסית. "שני הארגונים יוכלו לקום מחדש בעתיד הלא רחוק בתוך כ-6, 12, 18, 24, 36 חודשים", הסביר, "ארגוני הטרור מחפשים מרחבים לא מנוהלים, כדי שיוכלו להתאמן, להצטייד ולשגשג בהם - וברור שישנה אפשרות שהדבר יקרה גם במקרה הזה".

"ההערכות של קהילת המודיעין האמריקאית מבוססות על מדיניות ה"אין התערבות", בה נוקטות ארצות הברית ובעלות הברית, הסביר אז לוטננט ג'נרל ג'יימס מינגוס, קצין האג"ם של המטות המשולבים.