מפקד הכוחות המשולבים של צבא ארצות הברית, מארק מילי, התייחס במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) לניסויים הסינים בטיל "הייפר סוני", וציין כי הניסוי מתקרב למצב "רגע ספוטניק", כאשר הכוונה לכך שמדובר ברגע משנה מציאות - כפי שהשיגור של הלווין "ספוטניק 1" השפיע על המירוץ לחלל. "אני לא יודע אם זה אכן המצב כעת, אבל אני חושב שאנחנו קרובים לזה מאוד".

מדובר כאמור בהתייחסות הראשונה של גורם בממשל האמריקאי למהלך הסיני, שהתרחש על פי הדיווחים בחודש אוגוסט, והותיר גורמים אמריקאים "המומים". הדברים הללו נאמרו בראיון טלוויזיוני ל"בלומברג", וכינה את הניסויים כ"אירוע משמעותי מאוד", שהיה "מדאיג מאוד".

מוקדם יותר החודש דווח ב"פיננשיאל טיימס" כי סין ערכה בחודש אוגוסט האחרון ניסוי בטיל היפרסוני גרעיני, שהצליח להקיף את כדור הארץ לפני שהאיץ לעבר המטרה אליה כוון. עוד דווח כי שירותי המודיעין האמריקאיים הופתעו מאוד מביצועיו של הטיל. מספר ימים לאחר מכן, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי צבא ארצות הברית והצי הימי ערכו ניסוי באב טיפוס של טיל "הייפר סוני". על פי הדיווח, הניסוי כלל שלושה שלבים והוכרז כמוצלח. הדיווח המדובר התפרסם ימים ספורים לאחר שדווח כי ארצות הברית עורכת ניסוי בטיל מסוג זה