מקור דיפלומטי צרפתי צינן את האופטימיות שהחלה לאחר הודעתו של סגן שר החוץ האיראני, עלי באגרי, לפיה שיחות הגרעין יחודשו בסוף נובמבר והבהיר כי צרפת, בריטניה וגרמניה לא קיבלו כל הזמנה למפגש עם איראן. הוא ציין כי שלוש המדינות הללו מוכנות למפגשים עם איראן והן מצרות על כך שהשר האיראני סירב לפגוש את נציגיהן במהלך ביקורו באירופה.

האיחוד האירופי: "יש לשוב לשיחות הגרעין עם איראן בהקדם האפשרי" (צילום: רויטרס)

באגרי, שמונה לראש צוות המו"מ בענייני הסכם הגרעין, אמר על השיחות בין ארצו לבין חברות מועצת הנגידים של סבא"א: "לא נסכים לדיאלוג לשם דיאלוג ומו"מ לשם מו"מ. אנו רואים כדיאלוג יעיל רק אם בסופו יוסרו כל העיצומים".

דובר הוועדה לאנרגיה אטומית האיראנית תקף פרסומים של סבא"א על התקדמות הגרעין האיראני ואמר: "זה נראה כמו חלק מלוחמה פסיכולוגית בלחצן של מדינות מסוימות. אין סיבה אחרת לפרסום". הוא הוסיף והזהיר כי טהרן עלולה "לבחון מחדש את הדרך שבה היא מתקשרת עם סבא"א".

עלי שמחאני, ראש מועצת הביטחון העליונה של איראן, כתב בטוויטר בעברית מעט משובשת ציוץ שממנו עולה בעקיפין האשמה נגד ישראל באחריות למתקפת הסייבר ששיבשה את תחנות הדלק באיראן.

"למרות שהקו הקדמי של ההגנה הפסיבית הושבת על ידי מתקפת סייבר, הקו האחורי סיכל את מטרת האויב להתפרע באיראן באמצעות פעולה מתואמת של סוכנויות ההנהלה, הביטחון והתקשורת", כתב. "ניהול מושכל באוקטובר 2021 חשף פזיזות של אוקטובר 2019". שמחאני כיוון בדבריו אל מחאת הדלק שהתרחשה בשנת 2019 ושבמהלכה נהרגו יותר מ־1,000 מפגינים. הוא הבטיח כי ייחשף מידע נוסף על מתקפת הסייבר ואמר: "למרות השמועות הרבות שהתרוצצו בעת המתקפה, ראינו שאנשים לא ייחסו לכך חשיבות".