משרד הפנים של בלארוס סיווג היום (שישי) שלושה ערוצי חדשות ברשתות החברתיות המזוהים עם האופוזיציה כ"ארגונים קיצונים". המשמעות של ההכרזה כי מעתה ניתן להטיל עונש של עד שבע שנות מאסר לכל אדם שעוקב אחרי אותם ערוצים ברשתות החברתיות.

ממשרד הפנים נמסר כי "משרד הפנים קיבל החלטה להכיר בערוצי הטלגרם: NEXTA, NEXTA-Live ו-LUXTA, כארגון קיצוני והמשרד אוסר על פעילותו". בעבר, אסרה המדינה לפרסם דיווחים בערוץ "NEXTA" והטילה עונש כספי או מעצר למשך של 30 יום. בתגובה, בערוץ החדשות הפופולרי המונה למעלה ממיליון מנויים נכתב: "1.4 מיליון קיצונים חדשים הצטרפו היום בבלארוס". 

העיתונאי והבלוגר שעומד מאחורי ערוץ החדשות, סטפן פוצילה, נולד בבירת בלארוס ומתגורר כיום בפולין. בפרסומיו השונים התייחס פוצילה לניצול לרעה של סמכויותיהם של פקידי המדינה ורשויות אכיפת החוק. בעקבות כך, סוכנות הריגול ושירות הביטחון הבלארוסי (קד"ב) מנהל אחריו מעקב והוא הוכנס לרשימת המחבלים המסוכנים בבלארוס יחד עם שותפו.  

ערוצי החדשות האלה נעשו לפופולריים במהלך הפגנות הענק במדינה בחודש ספטמבר אשתקד נגד הממשלה והתוצאות בבחירות לנשיאות המדינה. המוחים טענו כי התוצאות זויפו זאת כדי להשאיר את אלכסנדר לוקשנקו בשלטון. פעילי זכויות האדם טענו כי יותר מ-800 בני אדם עדיין כלואים בבתי הסוהר כאסירים פוליטיים.