ערב הסעודית הודיעה הערב (שישי) כי על השגריר הלבנוני בריאד לעזוב את המדינה בתוך כ-48 שעות. במקביל, שגריר המדינה לביירות הוחזר לארצו. שעות מספר לאחר ההודעה הסעודית, בחריין הודיעה כי גם היא מורה לשגריר הלבנוני למנאמה לעזוב בתוך כיומיים.

כמו כן, משרד החוץ הסעודי הודיע על הפסקת הייבוא מלבנון לאלתר. בתגובה לכך, אמר ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, כי הוא מצר על ההחלטה. "אנחנו מתנגדים נחרצות לכל מה שיפגע ביחסים עם סעודיה וקוראים למדינות ערב לסייע לנו לצאת מהמשבר. נפעל למען תיקון היחסים", אמר. 

החלטתו אלו מגיעות לאחר ששר ההסברה הלבנוני, ג'ורג' קרדאחי, אמר בריאיון טרם התמנה לתפקיד, כי החות'ים בתימן מגנים על עצמם, האשים את ערב הסעודית ואיחוד האמירויות בפגיעה בתימן וגינה את המבצע הצבאי נגד ארגון טרור השיעי-זיידי. בעקבות כך, זימנה ערב הסעודית את שגריר לבנון במדינה והביע "צער על העלבונות". במקביל, בכירים בפוליטיקה הלבנונית קראו לפיטוריו של קרדאחי.

ההחלטה על איסור הייבוא מהווה פגיעה אנושה ללבנון השרויה במשבר כלכלי חריף. דו"ח של קרן האו"ם לילדים (יוניצף) שפורסם בחודש יולי האחרון, חשף כי המיתון ההרסני הותיר משפחות בלבנון במצב קשה כמעט בכל היבט בחייהם, עם מעט משאבים וללא גישה לתמיכה חברתית.

על פי ההערכות, למעלה מ-30 אחוזים מהילדים בלבנון הלכו לישון רעבים ודילגו על ארוחות בחודש האחרון. ל-77% ממשקי הבית אין מספיק אוכל או מספיק כסף לקנות אוכל. במשקי בית פליטים סורים הנתון מגיע ל-99%. עוד עלה כי 60% ממשקי הבית צריכים לקנות אוכל באשראי או ללוות כסף. עוד עלה בדוח כי 30 אחוזים מהילדים אינם מקבלים את הטיפול הרפואי הראשוני שהם זקוקים לו, בעוד ש-76% ממשקי הבית אמרו שהם מושפעים מהעלייה העצומה במחירי התרופות.

אזרח לבנוני פונה למקרון: "עזור לנו, עזור לנו". צילום: רשתות ערביות

מבין הנתונים המטרידים בדוח בלטה העובדה כי אחד מכל עשרה ילדים נשלח לעבודה, ו-15 אחוזים מהמשפחות הפסיקו את חינוך ילדיהם. כמו כן, 80 אחוזים אמרו שילדיהם מתקשים להתרכז בלימודים בבית - דבר שעשוי להצביע על רעב או מצוקה נפשית. בארגון הרחיבו את תוכנית הסיוע ללבנון כדי לעזור ליותר ילדים ומשפחות וקראו לרשויות הלאומיות ליישם הרחבה משמעותית של רשת ההגנה החברתית, להבטיח גישה לחינוך איכותי לכל ילד, ולחזק הן שירותי בריאות ראשוניים והן שירותי הגנה על ילדים.