"זה לא טוב בכלל", אלה היו המילים האחרונות של צלמת הקולנוע, הלינה הצ'ינס, שניות אחרי שנפגעה מהקליע שנורה מהאקדח שהחזיק השחקן אלק בולדווין על סט הצילומים של הסרט "ראסט" ושעות ספורות לפני שנקבע מותה בבית החולים.

העיתון לוס אנג'לס טיימס, ששוחח עם 14 מאנשי הצוות של הסרט, תיאר את רגעי הדרמה על הסט באתר הצילומים בניו מקסיקו ב-21 באוקטובר. לפי הדיווח, 16 אנשי צוות שהו בתוך בקתת העץ, כאשר בולדווין התכונן אחז באקדח הקולט 0.45 והתכונן לתחילת הסצנה. "אני מניח שאני אוציא אותו, אלחץ ואז יהיה 'באנג!'", אמר השחקן הוותיק שגם היה ממפיקי הסרט.

אולם האקדח, שהיה אמור להיות "נקי" ובטיחותי, כלל בתוכו לפחות קליע חי אחד, וכאשר בולדווין ירה, נשמעה צעקה בתוך הבקתה והצ'ינס נפלה לזרועותיו של החשמלאי הראשי של ההפקה, סרג' סבטנוי. "מה לכל הרוחות קרה עכשיו?", קרא בולדווין, חוזר על כך שוב ושוב.

מספר אנשי צוות ניסו לעצור את הדם שפרץ מהחזה של הצ'ינס, בעוד הבמאי ג'ואל סוזה, אחז בכתף שלו אחרי שנפגע מהקליע שעבר דרך גופה של הצלמת. "מה לעזאזל זה היה? זה שורף!", צעק הבמאי.

החובשת שרלין שפר נקראה למקום ואחד ממפעילי הבום הביט לתוך עיניה של הצ'ינס, שהדם מילא את החזה שלה, ואמר "הו, זה לא טוב". "לא, זה לא טוב. זה לא טוב בכלל", השיבה הצ'ינס בכוחותיה האחרונים.

עוזר הבמאי, דיוויד הולס, מיהר לפנות את המקום. "בואו נוציא את כל מי שלא צריך להיות פה", אמר, בעוד שמיימי מיטשל, האחראית על התסריט של הסרט, רצה להתקשר למוקד החירום. בתוך זמן קצר, הגיעו למקום כוחות משטרה והצלה גדולים שפינו את הצ'ינס במסוק לבית החולים, אולם הרופאים לא הצליחו להציל את חייה של הצלמת המוכשרת שהותירה אחריה בעל וילד בן תשע. סוזה עצמו שוחרר מבית החולים יממה לאחר מכן.

בתוך כך, עוזר הבמאי הולס, שהגיש את האקדח לבולדווין ואף צעק כי הוא ללא כדורים חיים, שבר את שתיקתו. "הלינה הצ'ינס לא הייתה רק אחד האנשים המוכשרים ביותר שעבדתי עמם, אלא גם חברה", אמר לניו יורק פוסט, מבלי להתייחס לתקרית עצמה או להאשמות של גורמים בתעשייה בדבר התנהלותו הבעייתית בתחום הבטיחות ויחסי האנוש גם בסרטים אחרים.

"אני בהלם ועצוב מהמוות שלה", הוסיף הולס. "אני מקווה שהטרגדיה הזו תוביל את התעשייה לבחון מחדש את הערכים שלה ואת הנהלים שלה כדי להבטיח שאף אחד לא ייפגע שוב בשל התהליך הקריאטיבי".