האם איראן עמדה מאחורי ניסיון החיסול הכושל של ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזמי? לדברי גורמי ביטחון עיראקיים ומקורות המקורבים למיליציות האיראניות, ששוחחו עם רויטרס בעילום שם, אמרו כי מתקפת המזל"ט בוצעה על ידי לפחות קבוצת מיליציה אחת הנתמכת על ידי איראן, וכי המל"טים וחומרי הנפץ ששימשו בתקיפה היו מתוצרת איראן. 

כאמור, מעונו של מוסטפא אל-כאזמי הותקף אתמול מהאוויר, ככל הנראה על ידי מטוס ממולכד ללא טייס. אל כאזמי לא נפגע בתקיפה, אך חלק ממאבטחיו נפצעו בתקרית החריגה. עם זאת, הוא נלקח לבית החולים לאחר האירוע, כאשר במקביל הוזעקו למקום חבלנים.

מוסטפא אל-כאזמי  (צילום: Stefanie Loos/Pool via REUTERS)
מוסטפא אל-כאזמי (צילום: Stefanie Loos/Pool via REUTERS)

דובר ממשלת עיראק מסר לאחר האירוע לתקשורת, כי "מדובר ניסיון התנקשות כושל על ידי מל"ט ממולכד, שניסה לפגוע בבית מגוריו של ראש הממשלה באזור הירוק בבגדאד. כוחות הביטחון נוקטים באמצעים הנדרשים בעקבות הניסיון הכושל הזה". אל כאזמי פרסם לאחר האירוע נאום מצולם קצר בחשבון הטוויטר שלו, בו ציין כי מצבו טוב וקרא לשמירה על רגיעה ואיפוק על מנת להגן על המדינה.

האירוע התרחש על רקע המתיחות בין תומכי הממשלה לתומכי המיליציות הפרו-איראניות. זאת, לאחר שמספר מנהיגי מיליציות הנאמנות לאיראן השתתפו בהפגנות והתעמתו עם כוחות הביטחון, מה שהוביל למותו של אחד המפגינים ולפציעתם של עשרות אחרים.