כ–130 שליחים של המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית המבצעים שליחות בצפון אמריקה נפגשו בימים האחרונים בעיר ניו ג'רזי לדבר על האתגרים בעבודת השליחות בבתי הספר בכל רחבי ארצות הברית.

האירוע, שנערך ביוזמת המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית וחטיבת החינוך בקק"ל, הפגיש בין מנעד רחב של שליחים ישראלים המגיעים מרקע ומזרמים שונים ביהדות המבצעים את השליחות שלהם מול מגוון תלמידים יהודים, וגם לא יהודים, המתגוררים ולומדים במוסדות חינוך בצפון אמריקה.

השליחים שיתפו בהתמודדויות מול העברת מסרים חינוכיים לילדים יהודים אמריקאים לאור הגיוון הרב. שליחים רבים מלמדים בבתי ספר בהם לומדים תלמידים יהודים השייכים למגוון זרמי היהדות ומגיעים מרקעים שונים ושוחחו על האתגר והיתרונות בהעברת תכני מסורת יהודיים לילדים המגיעים מתפיסות דתיות שונות, כולל ילדים דתיים ולא דתיים, וכן ילדים המשתייכים לזרם האורתודוכסי, קונסרבטיבי ורפורמי. 

השליחים גם ציינו את השפעת נוכחותם בבתי הספר על תפיסת העולם של התלמידים כלפי ישראל.  בבתי הספר לומדים תלמידים המגיעים מרקעים שונים וחיים בסביבה שלא תמיד אוהדת את ישראל, מספר אחד מהשליחים מורים, "אחרי שבמהלך השנה הוא למד להכיר אותי ואת מדינת ישראל הוא ניגש אליי בסוף השנה ואמר שהוא כבר לא שונא את ישראל".

כנס שליחים לארה''ב של ההסתדרות הציונית העולמית (צילום: דוברות ההסתדרות הציונית העולמית)
כנס שליחים לארה''ב של ההסתדרות הציונית העולמית (צילום: דוברות ההסתדרות הציונית העולמית)

לדברי גאל גרינוולד, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר המחלקה לחינוך, "לעבודת השליחים יש השפעה עצומה לא רק על התלמידים, אלא על מעגלים רחבים הנוגעים לעשרות אלפי אנשים אשר מקבלים מידע חיוני על היהדות וישראל, ״ההשקעה בכם היא השקעה בעתיד העם היהודי. ככל שתהיו מורים טובים יותר, ככל שתהיו מחוברים יותר לתלמידים, למורים, להורים ולקהילה כך ההשפעה שלכם תגדל".

"הרעיון שלנו הוא להביא את דבר ישראל והיהדות לנוער בחו"ל. השליחים שלנו מגיעים מכל הרקעים והגוונים של החברה הישראלית ומלמדים את התלמידים האמריקאים שירה ישראלית, חגי ישראל, על מקומות בארץ, גאוגרפיה, אקלים, גורמים להם להכיר את ישראל כך שיקבלו מידע מגורמי חינוך נגישים ומהימנים".

הוא סיכם: "בסופו של דבר זו המטרה של השליחות שלכם. יצירת חיבור עמוק, ישיר ובלתי אמצעי לזהות היהודית ציונית באמצעות הקשר לישראל. זו הדרך להבטיח את המשכיותו של העם היהודי".

בכנס השתתפו גם נציגי קק"ל ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית מר יעקב חגואל, שקרא לשליחים לפעול למען המטרות הציוניות שלמענן הם נשלחו - עידוד השפה העברית, עמידה מול האנטישמיות, עידוד עליה ופעילות לעצירת ההתבוללות.