המשבר הפוליטי בין לבנון למדינות המפרץ: המתיחות החלה על רקע דאגתן של כווית ובחריין מהשפעה גוברת של חיזבאללה באזור המפרץ, לאחר מעצר של 16 צעירים החשודים בפעילותם בארגון ובפעולות של טרור והברחת סמים. שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני התייחס לעתיד היחסים עם לבנון, ואמר: "לבנון צריכה להוכיח שתנועת חיזבאללה, בעלת הברית של איראן, יכולה לשנות את התנהגותה כדי לאחות את הקרע עם מדינות המפרץ".

בפורום לביטחון אזורי אשר התקיים בבחריין השבוע, הוסיף א-זיאני: "הבעיה היא בתוך לבנון. זהו האתגר הגדול ביותר עבור הלבנונים, ועליהם לבדוק את מדיניותה של חיזבאללה. אנחנו יכולים לתרום במציאת פתרונות, אבל זה לאחר שחיזבאללה ישנה את התנהגותו".

קשר לאיראן
העיתונאית מריה מעלוף הלבנונית, הידועה בעמדותה נגד חיזבאללה, פרסמה לאחר מעצר הצעירים בכווית, מסמך הנושא את חותמו של בכיר חיזבאללה האשם סאפי א-דין. במסמך נכתב כי הארגון פועל תחת מרותה של טהרן, וכי חיזבאללה קיבלה לאורך התקופה האחרונה אינדיקציות מאיראן בנוגע לגירוש פעיליה ממדינות המפרץ.

בתוך כך, לאחר שא-זיאני מתח ביקורת על הברית בין חיזבאללה ואיראן, כוחות הביטחון של בחריין הודיעו היום, כי הצליחו לעצור חשודים שתכננו לבצע פיגוע, והחרימו כלי נשק וחומרי נפץ מתוצרת איראן.

תרגיל צבאי של איראן. צילום: רויטרס

בתקשורת הלבנונית, מתחו ביקורת על דבריו של שר החוץ הבחרייני. בראיון לתוכנית "חלון ללבנון", אמר רביע ע'סן, פרשן לענייני אסיה, כי "הדרישות של מדינות המפרץ מחיזבאללה לשנות את התנהגותו הן דרישות אמריקאיות, ולא ניתן לדון בשום אופן בנושאים שונים, כמו פרויקט הטילים המדויקים, והשפעתו של חיזבאללה בדרום לבנון. חיזבאללה לא ייסוג מהם". ע'סן הוסיף: "כל הדרישות האמריקאיות והמפרץ, מגיעות במסגרת הלחץ על חיזבאללה לעשות ויתורים בכל הנושאים, לרבות בנושא הסדרת הגבולות הימיים, ומתן הזכות לישראל לקבל את כל הגז מהשדות באזור הגבול הימי".

ברשתות החברתיות בעולם הערבי, המשבר הפוליטי התקבל בחילוקי דעות. כך למשל, קריקטורה המותחת ביקורת על ארגון חיזבאללה ולבנון, ומנגד מדינות המפרץ סוגרות בפניהן את הדלת:

כאמור, המתיחות בין מדינות המפרץ ולבנון גברה בתקופה האחרונה, זאת על רקע דבריו של ששר ההסברה הלבנוני, ג'ורג' קרדאחי, אשר אמר בריאיון טרם התמנה לתפקיד, כי החות'ים בתימן מגנים על עצמם והאשים את ערב הסעודית ואיחוד האמירויות בפגיעה בתימן וגינה את המבצע הצבאי נגד ארגון טרור השיעי-זיידי.