מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית התכנסה בווינה, שבוע לפני חידוש שיחות הגרעין בין איראן למעצמות על שובן של איראן וארה"ב להסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015. מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי דיווח עם פתיחת המושב כי השיחות שקיים שלשום בטהרן עם שר החוץ אמיר עבדאללהיאן ועם ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית בנוגע לחידוש עבודת פקחי הסוכנות במתקנים האיראניים הסתיימו "ללא תוצאות".

לדבריו, הדבר צריך להשפיע על השיחות שייפתחו בשבוע הבא. "אנחנו קרובים לנקודה שבה לא אוכל להבטיח את המשכיות המידע המגיע מהמתקנים האיראנים", אמר. "השיחות כשלעצמן היו חיוביות. הם הקשיבו לי. לא אפסיק לנסות, כי הנושא חשוב מאוד".

שר החוץ האיראני נשמע הרבה יותר אופטימי ובשיחה עם עמיתו הסיני טען: "הגענו להסכמה עקרונית לפתרון הסוגיות הטכניות עם סבא"א במהלך הביקור ונפעל לפרסום הצהרה משותפת בהקדם האפשרי. איראן תפתח בשיחות בווינה עם רצון מלא להגיע לעסקה טובה. אם ארה"ב והאירופים באים לווינה עם הרצון המלא לעמוד בהתחייבויותיהן, אפשר יהיה להגיע להסכמה מהירה".

אמש הוא כתב בטוויטר: "בשיחות חמות ופוריות, רפאל גרוסי ואני הגענו להסכמה טובה על המשך שיתוף הפעולה. עם זאת, כדי להגיע למסמך כתוב אנו נדרשים לעבוד על כמה מילים. הסכם אפשרי. פוליטיזציה של עניינים טכניים אינה מועילה. כדי לחתום על מסמך עלינו לקיים פגישה בהקדם".

מנגד אמר שליח ארה"ב לענייני איראן, רוב מאלי, בראיון לרדיו הציבורי: "ארה"ב לא תשב בחיבוק ידיים אם איראן לא תפגין רצון טוב במו"מ להצלת הסכם הגרעין. אם הם יחליטו לא לחזור להסכם, נשקול אמצעים אחרים, דיפלומטיים ואחרים, כדי להתעמת עם השאיפות הגרעיניות של איראן. האופציות העומדות לרשות ארה"ב מוכרות".

סגן שר החוץ האיראני עלי באגרי, שיעמוד בראש משלחת איראן לשיחות, הגיע בינתיים לביקור באיחוד האמירויות ואמר כי בכוונתה של איראן "לפתוח דף חדש" ביחסיה איתן.