לאחר הפסקה ממושכת השבוע חודשו שיחות הגרעין עם איראן בווינה. אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 12", התארח היום (רביעי) בתוכניתם של אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM והביא פרטים מהשיחות המתקיימות בין נציגי המשלחת האיראנית לנציגי המעצמות, כחלק מהניסיון לנהל משא ומתן. 

"זו רק ההתחלה שלפני התחלת המו"מ. האיראנים אומרים שתאריך היעד הראשון שלהם הוא בשליש האחרון של חודש מרץ, לא תהיה פריצת דרך בשבוע-שבועיים", הדגיש יערי בפתח דבריו. "הרוסים הם פחות הבעיה, הסינים עשו שינוי משמעותי בעמדה שלהם לצד איראן. יש איתותים שהסינים נותנים לאיראנים חיזוקים מאחורי הקלעים", הוסיף.

בהמשך השיחה, התייחס לעמדת האיראנים לגבי הסנקציות שהוטלו עליהם: "האיראנים אומרים שיש להם חשבון עם הסנקציות שברק אובמה הטיל ועדיין בתוקף. הם אומרים שכל מה שסוכם בסיבובים הקודמים פתוח למשא ומתן מחדש".

עוד אמר יערי, כי "מהלכו של טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין בעידוד ישראל, הביא בסופו של דבר להתקדמות מהירה של האיראנים הרבה מעבר למה שמותר להם על פי הסכם הגרעין. הסקנציות שארה"ב הטילה על ידי טראמפ וקודמיו, לא הצליחו לערער את המשטר האיראני אם כי רוששו אותו".

המסר המרכזי של המשלחת האיראנית ברור - להסיר את הסנקציות. האם ידם על העליונה במו"מ המתחולל? יערי השיב: "האיראנים אומרים: 'אם אנחנו צריכים לשלם מחיר יקר בתחום הגבלת תוכנית הגרעין כדי להסביר את הסנקציות, אנחנו נעשה חושבים. לא נשברנו, אנחנו מצליחים להסתדר איתן'. הם קוראים לזה כלכלת התנגדות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm