בראיון רשמי ראשון מאז הטרגדיה על סט הצילומים של סרטו החדש Rust, השחקן אלק בולדווין התראיין לרשת ABC, בראיון מוקלט ששודר לראשונה הלילה (שישי). "האקדח לא אמור היה להיות טעון", אמר.

השחקן שירה למוות בצלמת הסרט, חלינה האטצ'ינס, ופצע את הבמאי בנוסף לכך, התראיין אצל העיתונאי ג'ורג' סטפנופולוס ושטח את גרסתו לסיפור, כשעיקר מאמציו התמקדו בלטעון כי אינו אשם בכך. "מישהו טען את האקדח בכדורים חיים, זה לא היה אמור להיות כך. מישהו אחראי למה שקרה, אני לא יודע להגיד מי, אבל זה לא אני", הצהיר.

בולדווין טען כי לא הייתה לו כל סיבה לחשוד כי האקדח טעון בכדורים חיים: "אני לא יודע מה קרה על הסט, אני לא יודע כיצד הגיע הכדור לאקדח, אבל אני מוכן לעשות הכל כדי למנוע את התקרית הבאה". 

לדבריו של השחקן, צוות הסרט Rust עבדו ימים כלילות. התקציב עמד על כשבעה מיליון דולרים על 21 ימי צילום שנערכו בניו מקסיקו. מפיקי הסרט התרגשו לקבל את הצלמת המוכשרת בת ה-41, כך טען. "אהבתי לעבוד עם האישה הזו", אמר בולדווין, "היא הייתה אושר גדול, כולם אהבו אותה והעריצו את כשרונה", ציין.

אשמת עוזר הבמאי?

במהלך החזרות, סיפר בולדווין כי קיבל לידיו את הנשק מידי עוזר הבמאי הראשון של הסרט, דייב הולס, שאמר לו כי "הנשק קר", בז'רגון המקצועי בתעשיית הקולנוע, הכוונה היא לנשק מרוקן מכדורים. "מה שקרה שם והסיבה שהוא הצהיר זאת, לא ברורה לי", אמר בולדווין. 

עורכת הדין מטעמו של עוזר הבמאי, מסרה מטעמו כי בדיקת הנשק לא באחריותו וכי "לצפות מעוזר במאי לבדוק האם הנשק חם, זה כמו לבקש לעוזר הבמאי לבדוק את זווית המצלמה, או לבקש ממנו לבדוק את התאורה או הסאונד". בנוסף, עורכת הדין לא אישרה את הטענה לפי הולס היה זה שהושיט את האקדח לשחקן.

בעוד האקדח בידיו, סיפר בולדווין שקיבל הוראות מהצלמת על כל פעולה. "קיבלתי הנחיות מהאטצ'ינס, 'תוריד את האקדח למטה', 'זוז ימינה', היא כיוונה את זווית החזקת הנשק, עד שכוון עד לאזור בית השחי שלה", אמר. 

"כולם היו מזועזעים, היא נפלה על הקרקע וחשבתי לעצמי 'היא התעלפה?'"

על מנת לצלם את סצינת הירי, סיפר השחקן כי היה עליו להניע את האקדח, אך לא לירות בו: "ההדק נלחץ, לא לחצתי על ההדק, לעולם לא אכוון אקדח על מישהו ואלחץ על ההדק".

על רגעי האימה שלאחר הירי, סיפר: "כולם היו מזועזעים, מוכי תדהמה. האטצ'ינס נפלה לקרקע, חשבתי לעצמי 'היא התעלפה?', לקחו לי בערך 45 דקות להבין מה קרה". הוא סיפר על תקריות דומות שקדמו לכך, כולל אחת שאירעה ימים ספורים לפני, והסביר מדוע לא הבין את גודל האסון באופן מיידי. לטענתו, העובדה שעוזר הבמאי שהושיט לו את האקדח והוסיף כי "הוא קר", יצרה בלבול. שכן לדבריו, האקדח אמור היה להיות ריק. 

חלינה האטצ'ינס (צילום: SWEN STUDIOS/Handout via REUTERS)
חלינה האטצ'ינס (צילום: SWEN STUDIOS/Handout via REUTERS)

"עמדתי סמוך להאטצ'ינס במשך כדקה, בהלם", סיפר. לאחר מכן, הדגיש כי פנה באופן מיידי למשרדי השריף, שם עודכן במותה של הצלמת. כשנשאל האם מרגיש אשם, השיב: "לא. אם הייתי מרגיש כך, הייתי מתאבד בעצמי. אני חולם על זה ללא הפסקה, אני מצליח לעבור יום ואז קורס בסופו, אני מרוסק מבחינה רגשית".

"האם הקריירה נגמרה מבחינתך?", שאל אותו המראיין סטפנופולוס בסיום הריאיון. זה השיב מצדו: "הקריירה לא מעניינת אותי כרגע, אז יכול להיות שכן".