קמלה האריס, האישה הראשונה בתפקיד סגנית נשיא ארה"ב, נמצאת במרכזה של סערה, אחרי שהדוברת שלה ואנשי צוות נוספים הודיעו כי הם פורשים החודש מתפקידם, ועוזרים לשעבר האשימו אותה כי היא מתנהלת בבריונות ויוצרת סביבת עבודה נוקשה.

סימון סנדרס, הדוברת והיועצת הראשית של האריס, הכריזה ביום רביעי שעבר כי היא תעזוב את הבית הלבן בסוף החודש, והסבירה זאת ברצונה לנוח לפני החתונה שלה בשנה הבאה. בכך היא מצטרפת לאשלי אטיין, מנהלת התקשורת של משרד סגנית הנשיא, ולשני אנשי צוות נוספים שפרשו בשבועות האחרונים.

לצד "היציאה ההמונית", כפי שהתקשורת כינתה את גל הפרישות, פרסם ה"וושינגטון פוסט" עדויות של אנשי צוות לשעבר שהאשימו את האריס בהתנהגות נוקשה ובריונית לאורך הקריירה הציבורית שלה. "כשאתה עובד עם קמלה אתה צריך לסבול גם כמות קבועה של ביקורת שהורסת את הנפש, וגם את חוסר הביטחון שלה", אמר אחד העובדים לשעבר שלא הזדהה.

גיל דוראן, שעבד עם האריס בשנת 2013 והתפטר אחרי חמישה חודשים בלבד, סיפר כי הוא ועובדים אחרים שיתפו ביניהם את הקושי בעבודה מולה, והביע חשש כי היא חוזרת על "המגמות ההרסניות הישנות" גם כשהיא בבית הלבן. "מי יהיו האנשים המוכשרים הבאים שהם יביאו ואז יישרפו ויגרמו להם להעמיד פנים שהם פורשים מסיבות חיוביות?", תהה.

הפרסומים תהו אם האריס יכולה להיות מועמדת עתידית לנשיאות ויורשת אפשרית של ג'ו ביידן. בינתיים בבית הלבן מגבים את סגנית הנשיא. "מהניסיון שלי זה טבעי שאנשי צוות שנתנו את הלב והנשמה בעבודה מוכנים לעבור לאתגר חדש אחרי כמה שנים", טענה הדוברת ג'ן סאקי.